مجله طب سنگ, مقالات

سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست - اسراری شگفت‌انگیز از خواص و کاربردهای سنگ آمیتیست

آمیتیست به انگلیسی Amethyst یکی از سنگ‌های بسیار پرکاربرد در جواهراتی مانند حلقه، گردنبند، آویز و … است. سنگ آمیتیست به علت ظاهر و رنگ زیبایی که دارد، طرفداران زیادی در دنیا دارد. این سنگ دارای خواص بی‌شماری است که شاید اغلب افراد از آن بی‌خبر باشند. در این مقاله طب سنگ به بررسی علمی سنگ آمیتیست می‌پردازد. اگر شما هم می‌خواهید به‌دوراز هرگونه خرافه با این سنگ ارغوانی رنگ بیشتر آشنا شوید با ما در ادامه همراه باشید.

سنگ آمیتیست: فرمول شیمیایی و خواص شیمیایی آن کدام است؟

آمیتیست با ترکیب شیمیایی SIO2 از نوع بنفشِ خانواده کوارتز از کانی‌های سیلیکاتی ماگمایی است. رنگ بنفش مایل به قرمز با اشباع غنی، محبوب‌ترین رنگ آمیتیست به شمار می‌آید. آمیتیست از رنگ بنفش کم‌رنگ تا بنفش مات یافت می‌شود و منطقه بندی رنگی دارد. ازنظر ویژگی ظاهری با سایر انواع رنگ کوارتز همانند است. نام آمیتیست از یک کلمه لاتین به معنی “سنگ آبی” اخذشده است. ازنظر کریستالوگرافی شش‌ضلعی و به شکل منشوری، پیرامیدال و پسودوکوبیک است. آمیتیست دارای سختی 7، وزن 6/2 تا 7/2 و ضریب شکست 1.555-1.544 است. ازنظر پراکندگی 0.013 است. لومینسانس آن، آبی بی‌اثر تا ضعیف و نوع آن فلورسنت، کوتاه UV است. درمان‌های معمول، حرارت درمانی است و برای بهبود رنگ یا تغییر رنگ به سیترین، می‌توان آن را تحت عملیات حرارتی قرارداد.

اجزا به شکل بلورهای منشوری و حفره‌های منفی، علائم اثرانگشت، به‌اصطلاح شکستگی‌های موج‌دار و خطوط دوقلو است. به‌طورکلی در پگماتیت ها و رگ ها و در ژئودها یافت می‌شود. آمیتیست توسط اتم‌های آهن درون شبکه بلوری و به‌صورت یک پوشش کریستالی از حفره‌های درون سنگ بازالت شکل می‌گیرد. این بلورها که کاملاً به سمت درون حفره قرار دارند، با نام ژئود شناخته می‌شوند.

افسانه‌های قدیمی در مورد آمیتیست را می‌دانید؟

از یونان قدیم افسانه‌ای درباره سنگ آمیتیست وجود دارد. آمیتیست نام دختری بود که بسیار زیبا و پاک‌دامن بود و دیانا که بانوی ماه و جنگل و شکار بود را می‌پرستید. روزی که به معبد برای عبادت دیانا می‌رفت، مورد خشم و حملهٔ دیونیسوس که فردی همیشه مست بود و شراب‌فروش بزرگ شهر بود، قرار گرفت.

در آن لحظه آمیتیست دعا کرد و از دیانا خواست که او را نجات دهد و حتی حاضر شد به سنگ تبدیل شود ولی مورد حملهٔ ببرهای دیونیسوس قرار نگیرد. پس در آن لحظه دیانا صدای آمیتیست را شنید و او را به یک جواهر سنگی بسیار پاک به رنگ شفاف و درخشان تبدیل کرد.
پس از این اتفاق، دیونیسوس که خبر را شنید به نزد مجسمهٔ آمیتیست رفت و درحالی‌که از خوردن شراب زیاد مست بود، بسیار گریست و در آن جا توبه کرد که دیگر شراب نخورد و مستی را تجربه نکند.

از اشک‌های دیونیسوس به‌پای مجسمه ریخت. آمیتیست به رنگ ارغوانی و بنفش بسیار زیبایی درآمد و اثر این سنگ، ضد مستی شد. دقت کنید که آمیتیست یک جواهر سنگی بسیار پاک و شفاف بوده و سپس از آن به رنگ بنفش تغییریافته است.

سنگ آمیتیست در واقع کریستال کوارتز است که در برخورد با واکنش‌های طبیعی ارغوانی رنگ می‌گردد. آمیتیست در واکنش‌های طبیعی به رنگ بنفش درمی‌آید.

سنگ آمیتیست - اسراری شگفت‌انگیز از خواص و کاربردهای سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست – اسراری شگفت‌انگیز از خواص و کاربردهای سنگ آمیتیست

معنای آمیتیست چیست؟

باتوجه‌به سطح آگاهی مردم در زمان یونان قدیم هنوز مشخص نیست که آیا آمیتیست بر اثر این حادثه به وجود آمده است یا اینکه در طبیعت به طریقهٔ دیگری به وجود می‌آید. پس آمیتیست در معنای فارسی مست نبودن یا عدم مستی است و گفته شده که هر کس از ظرفی که از آمیتیست ساخته شده است شراب بنوشد، مست نخواهد شد.

همچنین می‌گویند که هر کس سنگ آمیتیست را به‌صورت دستبند و یا گردنبند همراه داشته باشد، مست نخواهد شد. در زمان‌های بعدازاین داستان امپراطوری‌های سلطنتی و حکماً و مردم برای خوردن شراب و مست نشدن، تکه‌ای از سنگ آمیتیست را در جام شراب خود می‌گذاشتند تا از مستی در امان بمانند.

سؤال می‌کنند که چرا مردم در آن زمان شراب می‌نوشیدند و در مقابل از سنگ آمیتیست برای مست نشدن در تزیینات جام‌ها و یا گذاشتن تکه‌ای از آن در ظرف مشروب‌خوری استفاده می‌کردند؟

پاسخ آمده که مردم در زمان‌های گذشته آب شرب سالم و بهداشتی نداشتند و به‌جای آن از شراب و مشروبات استفاده می‌کردند. مستی بعد از خوردن شراب هم ضعف بزرگی برای حکماً و امپراطورها برای گرفتن تصمیمات بزرگ بود و تعادل آن‌ها را بر هم می‌زد ازاین‌رو پس از آن داستان برای درامان‌ماندن از مستی، از سنگ آمیتیست به روش‌های گوناگون استفاده می‌کردند.

تاریخچهٔ سنگ آمیتیست

این کانی معدنی به معنای جلوگیری از مستی است. یونانیان بر این باور بودند که برای نوشیدن شراب و مست نشدن پس از آن حتماً یک سنگ آمیتیست را زیر زبان قرار دهند تا اثر شراب در آنها به چشم نخورد.

می‌گویند این سنگ در روز ولنتاین بسیار مؤثر است به‌گونه‌ای که چهرهٔ کوپید که خدای عشق است و به‌صورت کودکی برهنه است، بر روی آن تراش می‌دهند و حکاکی می‌کنند و به‌صورت گردنبند، آن را آویز می‌کنند. شاید دلیل برگزاری روز ولنتاین در بهمن‌ماه به دلیل همین ویژگی آن است.

سنگ آمیتیست توسط مصریان قدیم به‌عنوان جواهر به کار می‌رفت و با حکاکی و تراش و برش دادن آن از آن استفاده می‌کردند. سربازان یونانی معتقد بودند که سنگ آمیتیست باعث رفع اختلالات عصبی و حفظ خونسردی می‌گردد و در جنگ با دشمن همراه داشتن این سنگ از آن‌ها مراقبت می‌کند.

تا قرن ۱۸ سنگ آمیتیست ارزشی به‌اندازهٔ الماس، زمرد و یاقوت داشت و فقط اشراف و امپراطوری‌ها از آن استفاده می‌کردند. ولی پس از آن در کشور برزیل معادن بزرگی از این سنگ یافت شد که قیمت آن کاهش پیدا کرد.

موارد استفاده آمیتیست از گذشته تا حال حاضر 

آمیتیست از همان زمان‌های گذشته در بسیاری از تزئینات شخصی مورداستفاده قرار می‌گرفت. برای ساخت سنگ‌های وجهی، کابو، مهره، جواهرات و تزئینات از آن استفاده می‌شود. آمیتیست با درجه سختی بالایی که دارد با برش شکسته نمی‌شود. به دلیل دوام کافی که دارد از آن می‌توان برای ساخت انگشترها، گوشواره‌ها، آویز، دستبند و سایر جواهرات استفاده کرد. به شکل‌های مختلف چه به‌صورت طبیعی چه به‌صورت صیقلی و مجسمه‌سازی شده در منزل، محیط کار یا به‌صورت شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازآنجایی رسوبات آمیتیست در آمریکای جنوبی و آفریقا فراوان است، این سنگ به‌راحتی در دسترس است و به همین دلیل هزینه آن نسبت به خیلی از سنگ‌های قیمتی مناسب است.

سنگ آمیتیست - اسراری شگفت‌انگیز از خواص و کاربردهای سنگ آمیتیست

محدوده رنگ آمیتیست چگونه تغییر می‌کند؟

آمیتیست به دلیل رنگ بنفش بسیار زیبایی که دارد ازجمله گوهرهای معروف است. آمیتیست درواقع نام یکرنگ و ماده سنگ قیمتی است. شاید با شنیدن کلمه آمیتیست بسیاری تصور کنند رنگ این گوهر بنفش تیره است درحالی‌که آمیتیست دارای رنگ‌های بنفش متنوع است. ممکن است رنگ بنفش آمیتیست آن‌قدر روشن باشد که تشخیص آن آسان نباشد و یا آن کهن قدر تیره باشد که مات به نظر برسد. رنگ آمیتیست حتی می‌تواند بنفش مایل به قرمز باشد. آمیتیست شامل طیف رنگی گسترده است.

بلورهای آمیتیست | نحوه‌ی تشکیل و پیدایش

تشکیل رنگ بنفش آمیتیست از زمان رشد بلور آن آغاز می‌شود. وقتی در یک کریستال کوارتز در حال رشد مقدار کمی آهن قرار می‌گیرد پس از تبلور، پرتوهای گاما که توسط مواد رادیواکتیو در درون سنگ ساطع می‌شوند آهن را تابانده و رنگ بنفش را به وجود می‌آورند.

میزان و شدت رنگ بنفش در قسمت‌های مختلف بلور باهم متفاوت است و این تغییرات رنگی در اصطلاح منطقه بندی رنگ می‌گویند. در بسیاری از کریستال‌های آمیتیست این منطقه بندی رنگ‌ها به‌صورت واضح مشاهده می‌شود و اغلب به شکل شش‌ضلعی هستند. شدیدترین رنگ بنفش اغلب در انتهای کریستال مشاهده می‌شود. شاید برایتان جالب باشید که بدانید قیمت سنگ آمیتیست با افزایش شدت رنگ آن بیشتر می‌شود.

روش‌های استفاده از آمیتیست وجهی چیست؟

سنگ آمیتیست که در ساخت جواهرات از آن استفاده می‌شود بیشتر به‌صورت سنگ‌های وجهی بریده می‌شود. این سنگ‌ها به شکل گلابی، گرد و بیضی و… هستند. سنگ‌های شکل بیضی یک طبقه‌بندی رنگی شدیدی را از خود به نمایش می‌گذارند که در آمیتیست طبیعی رایج است.

تفاوت بین آمیتیست و آمترین به چه صورت است؟

آمترین نوعی از کوارتز با منطقه رنگی مشخص بنفش و زرد است. این لایه‌ها هنگام تشکیل کریستال زیرزمینی به وجود می‌آیند فرآیندی که به‌عنوان دوقلو شدن شناخته می‌شود. کوارتز بنفش، آمیتیست و کوارتز زرد سیترین است به این صورت این گوهر متشکل از مناطق آمیتیست و سیترین است و نام‌گذاری آن بر همین اساس است.

مبدأ و مناطق تولید آمیتیست در جهان | کدام نوع سنگ آمیتیست بیشتری دارد؟

مقداری آمیتیست در بسیاری از نقاط جهان در محل سنگ‌های آذرین، دگرگونی و رسوبی یافت می‌شود. مهم‌ترین ذخایر آمیتیست جهان معمولاً در شکستگی‌ها و حفره‌های سنگ‌های آذرین مشاهده می‌شود. مقدار زیادی آمیتیست در برزیل و اوروگوئه در حفره‌های جریان بازالت وجود دارد. حفره‌هایی که خیلی بزرگ هستند می‌توانند حاوی صدها پوند تا چندین تن بلور آمیتیست باشند. حفره‌های کوچک‌تر که در اصطلاح به آن‌ها ژئود گفته می‌شود به‌صورتی باز می‌شوند که بلورها را در درون نمایش می‌دهند.

یکی از جالب‌ترین مواد ایجاد جواهر در جهان آمترین است. همان‌طور که گفتیم، آمترین یک نوع کوارتز دورنگ است که در آن سیترین و آمیتیست در تماس با یکدیگر در یک بلور ظاهر می‌شوند. این ماده نگین کمیاب است و تنها در معدن آناهی در شرق بولیوی تولید می‌شود. در این معدن، کریستال‌های دورنگ کوارتز در درون شکستگی‌ها و حفره‌های سنگ‌آهک دولومیتی از گروه مورسیلاگو تشکیل‌شده‌اند.

سنگ آمیتیست - اسراری شگفت‌انگیز از خواص و کاربردهای سنگ آمیتیست

خواص سنگ آمیتیست بر روی بدن و سلامتی را بدانیم.

این سنگ بسیار آرامش‌بخش است و برای رشد روح و روان، رهایی از غم، تفکر و رفتارهای ناسالم مفید است. از این سنگ برای جلوگیری از ایجاد استرس، افکار و انرژی‌های منفی در محیط استفاده می‌شود. از خواص این سنگ می‌توان به تقویت خواب، تسکین درد به‌خصوص سردرد، تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم غدد درون‌ریزی اشاره کرد. آمیتیست با تقویت سیستم ایمنی بدن و تحریک جریان و گردش خون برای درمان عفونت‌های باکتریایی بسیار مناسب است. افرادی که بیماری پوستی و آکنه دارند می‌توانند این سنگ را مورداستفاده قرار دهند. افرادی که از اعتیاد و آلرژی رنج می‌برند می‌توانند از این سنگ استفاده کنند. همچنین آمیتیست برای رفع ضعف عمومی نیز کاربرد دارد.

فواید سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست به سنگ ضد مستی مشهور است و مردم بر این باورند که اگر می‌خواهید شراب بنوشید و مستی به سراغتان نیاید، سنگ آمیتیست را همراه داشته باشید.

از جمله فوائد سنگ آمیتیست عبارت‌اند از

  • این سنگ سمبل خوشبختی و کامیابی است و هر کس این سنگ را با خود حمل کند، کارهایش آسان انجام می‌گردد.
  • این سنگ طلسم و دعا را باطل می‌کند و ریشهٔ امواج منفی را از فکر و ذهن و آن مکانی که در آن قرار دارید می‌سوزاند و امواج مثبت را در ذهن و محیط پیرامون حکم‌فرما می‌کند.
  • از سنگ آمیتیست برای افرادی که مشکل حواس‌پرتی دارند و برای انجام کارهایشان تمرکز و قدرت اراده ندارند استفاده می‌کنند. در هنگام ورزش تمرکز یا مدیتیشن در مکانی که قرار داریم، باید سنگ آمیتیست وجود داشته باشد تا تمرکز را بالا ببرد.
  • بعضی افراد که ثبات شخصیتی ندارند و دمدمی‌مزاج هستند و خویشتن را قبول نمی‌کنند، لازم است سنگ آمیتیست را همراه خود داشته باشند تا جسم و روح آن‌ها با یکدیگر در تعامل و تعادل قرار گیرد.
  • افرادی که زودرنج هستند و سریع به مرحله عصبانیت می‌رسند، برای حفظ آرامش خود نیاز است که از سنگ آمیتیست استفاده کنند.
  • همان‌طور که گفتیم سنگ آمیتیست انرژی منفی را دور می‌کند و با ساطع کردن انرژی‌های مثبت در روح و جسم فرد چهرهٔ او را روشن می‌کند.
  • سنگ آمیتیست ضعف بدنی را در مقابل بیماری‌ها کنترل و قوی می‌کند و سیستم ایمنی بدن را در مقابل عوامل خارجی تقویت می‌نماید.
  • افرادی که توهم می‌زنند و زیاد خیال‌بافی می‌کنند و همچنین کسانی که می‌خواهند هنرمندانه و با خلاقیت کارهای خود را انجام دهند، توصیه می‌کنیم سنگ آمیتیست را در زندگی استفاده کنند.

سنگ شفابخش آمیتیست

خواص درمانی آمیتیست این است که گردش خون را در بدن تقویت می‌کند و خون‌رسانی به مغز و قلب و دیگر نقاط بدن را تقویت می‌کند و گردش خود در بدن را کنترل می‌کند. تمام سم‌ها و آلودگی‌های خون را از بین می‌برد و خون را تصفیه نماید.

کسانی را که از سردرد رنج می‌برند را کمک می‌دهد تا تسکین یابند و افرادی که دچار دردهای عصبی و دچار میگرن شدید هستند را بهبود می‌بخشد. این سنگ را برای کسانی که شب‌ها در خواب کابوس می‌بینند و خواب‌های پریشان و نامه سامانی دارند تجویز می‌کنند.

این افراد باید سنگ آمیتیست را در زیر بالش و در رختخواب خود قرار دهند تا خوابی عمیق و شیرین تجربه کنند. این سنگ را در طب سنتی برای بیماری‌های پوستی از جمله گوشت‌های اضافی پوست، اگزما، لک‌های پررنگ و کهنه، آکنه و جوش‌های چرکین، و پیسی پوست استفاده می‌کنند و پوست را درمان می‌کند.

برای افرادی که ریه‌هایی عفونتی دارند و دچار آلرژی و حساسیت زیادی در دستگاه تنفسی هستند و مجرای تنفس آن دچار گرفتگی است، به کار می‌رود. برای تقویت موها و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان بسیار ضعیف است نیز کاربرد دارد.

از ریزش موها جلوگیری می‌کند. کسانی که بعد از استفاده از مشروبات و الکل دچار مشکل می‌شوند را درمان می‌کند. افرادی که دچار استرس، ناامیدی، خشم و اضطراب هستند و همیشه ناراحت و اندوهگین هستند با استفاده از سنگ آمیتیست می‌توانند انرژی‌های آن را دریافت کنند و شادی و نشاط را به زندگی خود هدیه دهند. انرژی منفی را دور کنند و باانرژی مثبت زندگی کنند.

تأثیر سنگ آمیتیست روی چاکراهای بدن به چه صورت است؟

 سنگ آمیتیست بر اساس رنگ‌بر چاکرای هفتم یعنی تاج تأثیر مستقیم دارد. این سنگ باعث تقویت چشم سوم یا چاکرای سوم می‌شود. بسیار مناسب برای مواقع مراقبه و مدیتیشن است و افکار فرد را تا رسیدن به ضمیر ناخودآگاه همراهی می‌کند. علاوه بر آن آمیتیست باعث بالا بردن درک شهودی و متعادل کردن بهزیستی فرد می‌شود.

سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست

 جایگاه آمیتیست در متون کهن ایرانی چیست؟

 در متون کهن ایرانی آمیتیست با نام جمست آورده شده است. در کتاب کانی‌شناسی در ایران قدیم درباره سنگ آمیتیست چنین آمده است که:

“نام یونانی این کانی Amethystos به معنی جلوی مستی گیرنده است؛ ولی تئوفراست کانی‌شناس یونانی معتقد است که این نام را به علت شباهت رنگ این کانی به شراب روی آن گذاشته‌اند. به‌هرحال تصور می‌شود نام کمست با توجه به وجه‌تسمیه آمتیسیت روی این کانی گذاشته‌شده است و سپس اعراب آن را معرب نموده و جمست نامیده‌اند”

در زمان‌های قدیم آمیتیست در دسته سنگ‎‌های گران‌بها قرار نداشت و به همین خاطر از آن به‌عنوان جواهری بی‌ارزش یاد می‌شد به‌طوری‌که شاکر بخارایی از شاعران بی دیوان دریکی از ابیات خویش چنین آورده است:

کجا تو باشی گردند بی‌خطر خوبان جمست را چه خطر هرکجا بود یاکند

روش نگهداری سنگ آمیتیست را یاد بگیریم.

متأسفانه بیشتر افراد در مورد چگونگی نگهداری از این سنگ بسیار زیبا بی‌اطلاع هستند؛ زیرا اگرچه این سنگ کوارتز است و از سختی و مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است، اما نگهداری آمیتیست در کنار سنگ‌های دیگر اصلاً توصیه نمی‌شود؛ زیرا سنگ‌های جواهری دیگر به‌راحتی قادر به خراش دادن این سنگ ارغوانی زیبا هستند. سنگ‌ها یا کانی‌های معدنی هرچند مدت یک‌بار نیاز به شارژ مجدد دارند که از طریق عوامل طبیعی قابل شارژ هستند. می‌توان گفت که شارژ سنگ، کار سختی است. اگر قلباً سنگ خود را دوست دارید باید هرچند وقت آن را شارژ کنید.

مثلاً بعضی سنگ‌ها را برای شارژ کردن یک شب تا صبح در زیر خاک قرار می‌دهند. بعضی سنگ‌ها را برای شارژ در آب روان قرار می‌دهند. برای شارژ سنگ آمیتیست از نور خورشید کمک می‌گیرند. سنگ آمیتیست را در زمان شارژ در مقابل نور مستقیم خورشید قرار می‌دهند. این روش شارژ کردن سنگ آمیتیست باعث می‌شود رنگ بنفش یا ارغوانی آن کم‌رنگ شود در نتیجه توصیه می‌شود در زمان قراردادن سنگ جلوی نور خورشید آن را در یک فویل یا ورقهٔ آلومینیومی بپیچند.

روش شارژ سنگ و نگهداری آن

  • با استفاده از گیاه مریم که در کنار سنگ قرار می‌دهیم.
  •  سنگ را در اطراف کوارتز شفاف بچرخانید.
  • با استفاده از بخور اسطوخودوس سنگ را شارژ کنید.
  • در هنگام طلوع آفتاب سنگ را بر روی زمین، در جلوی نور آفتاب قرار دهید تا ده دقیقه نور بر روی آن بتابد و سنگ شارژ شود.
  • با دفن سنگ در زیر خاک به مدت سه شب، سپس آن را از زیر خاک درآورده و سنگ شارژ شده است.
  • یک شمع را روشن کنید و آتش آن را در چهار جهت سنگ بگذارید و بچرخانید تا مطمئن شوید چهارسوق سنگ از آتش تغذیه کرده‌اند. در این حالت سنگ شما شارژ شده است.

شارژ شدن سنگ باید بعد از تمیزکردن سنگ انجام شود زیرا خواص و قدرت آن خیلی زیاد است. برای نگه‌داری از سنگ آمیتیست مرتباً سنگ را شارژ کنید و آن را در برخورد با سنگ‌هایی که درجهٔ سختی آن‌ها از آمیتیست بیشتر است، قرار ندهید.

آمیتیست سنگ ماه تولد بهمن است.

متولدین بهمن‌ماه جسور، خودکفا، غیرقابل‌پیش‌بینی، باسخاوت، پایبند به اخلاق و آزاداندیش هستند. یکی از معروف‌ترین سنگ‌های ماه تولد بهمن‌ماهی‌ها آمیتیست است. برخی از افراد معتقد هستند که سنگ آمیتیست رویای متولدین بهمن‌ماه را به حقیقت تبدیل می‌کند و برای آن‌ها عشقی آتشین را به ارمغان می‌آورد.

راه‌های تشخیص آمیتیست اصل | نکات و راهنمایی‌های اولیه

بهترین کار برای تشخیص یک سنگ اصل، بردن آن به نزد شخصی است که سابقه و کار اصلی‌اش همین است. اما با این وجود به عنوان دو روش ساده برای تشخیص اصل‌بودن سنگ اول اینکه سنگ در ابتدا سرد است و اگر آن را برای مدتی در دست خود نگه دارید، هم‌دما با دمای دست شما می‌شود. دوم اینکه این سنگ دارای سختی بیشتر از شیشه است و با این تفاسیر در صورتی که آن را روی شیشه بکشید، باید آن را خش بیندازد بدون آن که خودش آسیبی ببیند. این دو روش ساده اما کاربردی می‌توانند در حین خرید وفروش سنگ آمیتیست به عنوان یک راهنما برای اصل یا غیر اصل بودن سنگ، به شما کمک کنند.

 آیا آمیتیست و طلسم خوشبختی دروغ است یا واقعیت دارد؟

در افسانه‌هایی که از یونان باستان به دست رسیده است، پادشاهان در جنگ برای طلسم دشمن و یا دفع شر، قطعاتی از آمیتیست را با خود در جنگ‌ها حمل می‌کردند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید درگذشته سربازان روسی را به همراه سنگ آمیتیست دفن می‌کردند تا از شر ارواح خبیثه در امان باشند.

متأسفانه همچنان افراد زیادی هستند که باهدف سودجویی اقدام به فروش سنگ آمیتیست به‌عنوان طلسم خوشبختی می‌کنند. اگرچه این سنگ دارای خواص بسیار زیادی است اما قطعاً هیچ تأثیری در طلسم دیگران نمی‌تواند داشته باشد. طب سنگ به شما توصیه می‌کند برای آشنایی با خواص سنگ‌ها تنها به منابع معتبر مراجعه کنید.

آیا سنگ آمیتیست مضراتی هم دارد؟

سنگ آمیتیست در چند حالت می‌تواند مضر باشد:

  • در هنگام برش دادن و یا حین تراشیدن سنگ
  • هنگامی که از هر طریقی وارد بدن شود. (بلعیدن یا قورت دادن)
  • هنگامی که در دست قرار می‌گیرد.

سنگ آمیتیست ممکن است مسمومیت ایجاد کند.

بیشتر سنگ‌های معدنی را می‌توان به‌راحتی در دست گرفت. ولی سنگی به نام رادیواکتیویته دارای موادی مانند اورانیوم و توریم است و نمی‌توان آن را به‌راحتی در دست قرارداد. برخی سنگ‌ها در تماس با آب، واکنش‌پذیر هستند و در آب حل می‌شوند که برای کار با این سنگ‌ها باید احتیاط به عمل آورد.

مضرات سنگ آمیتیست در هنگام تراش دادن و برش دادن

سنگ‌تراش و جواهرساز در حین کار با انواع سنگ‌ها برای شروع انواع برش و تراش، باید اطلاعات کافی دربارهٔ سنگ داشته باشد. گردهایی در حین تراش و برش سنگ ممکن است وارد ریه شود و یا این که تکه‌های بسیار ریزی از سنگ وارد گوارش شود که ممکن است سلامتی فرد را به خطر بیندازد و فرد دچار مسمومیت شود. توصیه می‌شود در حین کار با انواع سنگ‌ها حتماً از ماسک استفاده شود، تهویه در آن محیط روشن باشد، جریان هوا انجام شود، از دستکش مخصوص استفاده شود، تا این خطرات جبران‌ناپذیر کاهش یابند.

مضرات سنگ آمیتیست از طریق بلعیدن و خوردن

از سنگ‌ها در درمان استفاده می‌شود و برخی افراد کار سنگ درمانی انجام می‌داند. در هنگام انجام کار باید مراقب باشیم که سنگ در دهان قرار نگیرد. خوردن و بلعیدن به این دلیل خطرناک هستند که برخی سنگ‌ها و کانی‌ها در حالت عادی خطرناک نیستند ولی وقتی با اسید معده مخلوط شوند گاز هیدروفلوریک اسید و هیدروژن سولفید را تولید می‌کنند که برای بدن بسیار خطرناک هستند؛ بنابراین نباید سنگ را وارد دهان کنیم .

در دست قرار دادن

برخی سنگ‌ها از طریق پرتوتابی بهسازی می‌شوند. سنگ‌هایی که توسط پرتوتابی بهسازی می‌شوند می‌توانند اثر رادیواکتیویته داشته باشند که در روش بهسازی پرتوتابی رنگ الماسی که سفید است به الماس سبز یا الماس آبی تبدیل می‌شود. توپاژ سفید به رنگ آبی می‌شود. مروارید با رنگ روشن به رنگ خاکستری می‌شود. پرتوتابی کوارتز را تبدیل به سنگ آمیتیست یا اسموکی زرد و سبز می‌کند.

پرتوتابی از طریق فعال‌کردن برخی از فازهای داخلی کانی و همچنین در جواهرات باعث می‌شوند که تا یک دوره این آثار را در خود نگه‌داری کنند. اثر پرتو گاما بر روی سنگ مانند اثر پرتوتابی نیست.

این سنگ‌هایی که در معرض پرتو الکترونی قرار می‌گیرند باید یک دوره برای خروج از رآکتور در جایی قرار بگیرند تا برای استفاده مناسب شوند. پس در نتیجه سنگ‌هایی که از طریق فرایند نوترونی بهسازی شوند اثرات مضر دارند و این آثار مخرب یک سال تا دو سال طول می‌کشد تا از سنگ خارج شوند .

اگر تصميم داريد از انرژي موجود در سنگ‌ها براي تسکين و درمان روح و جسم خود استفاده کنيد، یکی از روش های زیر را برای سنگ انجام دهيد تا پاکسازي شود و در نهايت آن را با آب بشوييد تا آماده استفاده شود.

بهترين شيوه استفاده آن است که در فضايي آرام و مناسب که اکسيژن کافي در آن وجود دارد دراز بکشيد و سنگ‌ها را به‌طور مستقيم بدون هيچ پوششي به مدت 20 دقیقه روي پوست‌تان قرار دهيد تا از خواص درماني آنها بهره‌مند شويد.

برای پاک سازی سنگ آمیتیست می توان آن را در آب روان قرار داد و یا از آهنگ و یا سیلیس شفاف استفاده کرد. همچنین می توان سنگ آمیتیست را در کنار کوارتز شفاف و یا در کنار سنگ عقیق قرار داد تا تقویت و شارژ شود.

برای درخشش بیشتر این سنگ می توان از پولیش استفاده کرد تا درخشش و شفافیت اولیه ی خود را به دست آورد. پاکسازی و تمیز کاری سنگ باعث بازسازی، متعادل سازی، بهبود قدرت سنگ می شود. در ادامه تمیزکردن و پاکسازی سنگ را به طور کامل تر توضیح خواهیم داد.

از چه روش هایی می توانیم برای پاکسازی سنگ ها استفاده کنیم؟

پاکسازی سنگ و تمیز کردن آن ها کار نسبتا آسانی نمی باشد. اگر به سنگ خود اهمیت می دهید و از خواص بی نظیر آن می خواهید نهایت استفاده را ببرید، حتما آنرا پاکسازی و شارژ کنید. حتما قبل از شارژ سنگ آن را پاکسازی نمایید.

  • گیاه مریم و سنگ را در مجاورت یکدیگر قرار دهید، تا سنگ تمیز شود.
  •  سنگ را آماده کنید. کوارتز شفافی تهیه کنید. سنگ را در اطراف کوارتز بچرخانید. سنگ تمیز می شود.
  • کاسه ای تبتی را تهیه کنید. سنگ را درون کاسه قرار دهید و شروع به حرکت کاسه کنید. وقتی کاسه را تکان می دهید برخورد سنگ با فضای داخلی کاسه صدا ایجاد می کند از این صدا لذت ببرید تا سنگ شما پاکسازی شود.
  • سنگ را در مقابل نور ماه قرار دهید. تا قبل از طلوع آفتاب اجازه دهید نور ماه بر سنگ بتابد و سپس آن را بردارید. سنگ پاکسازی شده است .
  • در هنگام سحرگاه و طلوع آفتاب سنگ را بر روی زمین و جلوی نور خورشید قرار دهید. پس از طلوع آفتاب ده دقیقه اجازه دهید سنگ از نور آفتاب تغذیه کند. پس از ده دقیقه سنگ شما پاکسازی می شود و سنگ را بردارید.
  •  در حیاط منزلتان یا جایی که زمین خاکی تمیز وجود دارد، چاله ای را درست کنید، سنگ را درون چاله قرار دهید و خاک را روی آن بریزید. بگذارید سنگ به مدت ۷۲ ساعت در زیر خاک بماند. پس از آن سنگ را از زیر خاک دربیاورید. سنگ شما تمیز و پاکسازی شده است.
  • شمعی را روشن کنید. در چهار جهت سنگ بچرخانید تا انرژی های موجود در آن سوزانده شوند . حال سنگ شما تمیز شده است.
  •  سنگ را در آب روان و جاری قرار دهید. به مدت ده ساعت سنگ را درون آب بگذارید. پس از آن سنگ را از آب بیرون بیاورید که سنگ پاکسازی شده است.

دیگر روش های پاکسازی

  • از طریق نمک هیمالیا می توان سنگ را تمیز و پاکسازی کرد. به این گونه که یک کاسه ی تمز را پر از آب کنیم، سپس نمک هیمالیا را به آن اضاف کنیم، سپس سنگ را حدود ۷ ساعت درون آن آب نمک قرار دهیم. پس از ۷ ساعت سنگ تمیز می شود.
  •  با استفاده از صدای گنگ می توانید تمام انرژی های منفی که در سنگ وجود دارد را از بین ببرید. سنگ را با صدای گنگ از هر گونه انرژی منفی خالی می کنید و سنگ پاکسازی می شود.
  •  عصایی مخصوص برای تمیزکاری و پاک سازی سنگ وجود دارد. در این روش سنگ را بر روی زمین می گذارید. نوک عصا را بر روی سنگ قرار می دهید و پس از گذشت مدت زمانی سنگ شما تمیز می شود.

نکته:

اگر می خواهید سنگ خود را شارژ کنید رعایت این نکته که قبل از آن حتما باید سنگ را از هر گونه انرژی منفی تمیز و پاکسازی نمایید. وقتی سنگ را پاکسازی می کنید قدرت خارق العاده ای می گیرد و خواص آن دوچندان می شود.

افرادی که از سنگ های اصلی استفاده می کنند تاثیرات زیادی را از سنگ دریافت می کنند. تاثیر سنگ بر روی صاحب آن در مواقعی دو چندان می شود که سنگ مخصوص ماه متولد خود را استفاده کنید.

ماه تولد سنگ آمیتیست چیست ؟ سنگ آمیتیست برای چه ماهی است؟

سنگ آمیتیست را بر اساس دو شاخص که یکی رنگ شناسی و دیگری طیف رنگی آن است مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مناسب متولدین دی ماه است ولی وقتی بر اساس شاخص نجوم شناسی سنگ آمیتیست مورد بررسی قرار گرفت به این نتیجه رسیدند که این سنگ برای متولدین اسفند و بهمن و بیشتر برای بهمن ماهی ها مفید است.

اگردقت کنید می بینید که متولدین بهمن بیشتر گرایش به خرید این سنگ دارند. افراد متولدین دیگر ماه ها هم می توانند این سنگ را خریداری کنند و از آن سود ببرند ولی متولدین بهمن فواید دوچندانی از همراه داشتن این سنگ خواهند برد.

سنگ آمیتیست، یک سنگ بلوری به رنگ بنفش و ارغوانی است که استرس و نگرانی ها را دفع می کند و برای متولدین بهمن است. بهمن ماهی هایی که خواب نامنظمی دارند و مدام در خواب کابوس شبانه دارند و مضطرب هستند به آن ها توصیه می شود سنگ آماتیست را همراه خود داشته باشند زیرا آرامش را در فرد ایجاد می کند.

آمیتیست سنگ متولدین بهمن ماه

سنگ متولدین بهمنی آمیتیست است. آمیتیست در واقع از نوعی کوارتز به وجود می آید که با داشتن دو ویژگی خاص که یکی رنگ بسیار جذاب آن است و دیگری که ساختار بلوری آن است بسیار محبوب واقع شده است.

از گذشته تا به امروز ، از سنگ آمیتیست در جواهرسازز و ساخت زیورآلات از آن استفاده می کنند. در زبان یونانی واژه ی آمیتیست به معنی مست نبودن است.

همان طور که گفتیم سنگ آمیتیست سنگی بسیار مفید و درمانگر برای همه ی ماه ها از جمله متولدین زن و مرد بهمنی است که کریستالی است شش زاویه دارد و در بسیار ی از کشور ها می توان آن را یافت.

سنگ آمیتیست به دلیل داشتن سایه های بنفش بسیار زیبا، به آن لقب روح سنگ داده شده است. متولدین بهمن با استفاده از این سنگ می توانند راحت تر به عشق و علاقه ی بیشتر، انرژی مثبت فراوان، قدرت و نیرو دستیابی داشته باشند. سنگ آمیتیست از مهم ترین ذخایر کشور برزیل است .

از خواص درمانی سنگ ماه تولد بهمن

از آن جا که بنفش به عنوان رنگ اعتما به نفس و وقار شناخته شده است، این رنگ فرد را به سوی آگاهی بیشتر و شخصیت خویش جذب می کند و رنگی آرام بخش است.

کسانی که بیماری شیزوفرنی دارند و یا اختلالات روانی آن ها را عذاب می دهند این سنگ درمانگر مفیدی برای آن ها خواهد بود.

سنگ آمیتیست که برای متولدین بهمن است ویژگی ها و خواص منحصر به فردی دارد. اراده را قوی می کند، به شما کمک می کند تا عادات بد را ترک کنید مثلا افراد معتاد را یاری می کنند تا راحت تر مواد مخدر و مشروبات را کنار بگذارند.

سنگ مخصوص متولدین بهمن ماه، نمادی از شور عشق، دوستی و صمیمیت است. برخی معتقدند که سنگ آمیتیست، شما را برای رسیدن به رویاهایتان یاری می کند. انرژی منفی را از فرد و محیط اطراف او می زداید و آن را به انرژی مثبت مبدل می کند.

 

5 نظر در “سنگ آمیتیست

  1. رامین گفت:

    تشکر
    مطالب کامل و شامل و آموزنده و منطقی بود

  2. Fatima گفت:

    من گردنبندش رو خریدم و خیلی کنجکاو شدم که معنیش رو هم بدونم و وقتی سرچ کردم دقیقا مثل گردنبند من بود و رنگ و طرح بسیار جذابی داره و این سنگ واقعا جزو زیباترین سنگ هاست

  3. Fatima گفت:

    من گردنبندش رو خریدم و خیلی کنجکاو شدم که معنیش رو هم بدونم و وقتی سرچ کردم دقیقا مثل گردنبند من بود و رنگ و طرح بسیار جذابی داره و این سنگ واقعا جزو زیباترین سنگ هاست

    1. امیر گفت:

      باسلام،عذرخواهی میکنم،متولدین اسفند از خواص این سنگ بسیار زیبا نسبت به ماهای دیگه البته بجز متولدین بهمن بیشتر بهره میبرند؟؟

    2. امیر گفت:

      باسلام،عذرخواهی میکنم،متولدین اسفند از خواص این سنگ بسیار زیبا نسبت به ماهای دیگه البته بجز متولدین بهمن بیشتر بهره میبرند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *