آیا سنگ‌های ماه تولد شهریور را می‌شناسید؟ شهریور هم از ماه‌هایی است که سنگ‌های تولد زیادی دارد. این سنگ‌ها با زیبایی منحصربفردی که دارند، با هر سلیقه و در هر سنی که باشید شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. برای شناخت بیشتر این سنگ‌ها، مطلب زیر را کامل بخوانید.

طراحی انحصاری دستبند و گردنبند ویژه متولدین شهریور در طب سنگ انجام شده که می‌توانید از همین صفحه طرح دلخواه خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.

آمیتیست

Amethyst

نماد هوشیاری

آمیتیست از دیرباز مورد توجه بوده و عضو محبوب خانواده کوارتزهاست. یونانیان به این سنگ، سنگ ضد مستی یا سنگ هوشیاری می‌گفتند. زیرا بر این باور بودند که اگر در ظرفی از آمیتیست شراب بنوشند یا تکه‌ای از این سنگ را در جام شرابشان بیاندازند، مست نمی‌شوند. امروز می‌دانیم که آمیتیست به دلیل رنگ بنفش عمیقی که دارد موجب افزایش هوشیاری و تمرکز می‌شود. به همین دلیل بسیار توصیه شده که در زمان مدیتیشن حتما یک آمیتیست همراه خود داشته باشید.

همچنین رنگ بنفش آمیتیست موجب آرامش عمیق ذهنی و روحی می‌شود و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. آمیتیست سنگ محبوب خانواده‌های سلطنتی است و به آن سنگ پادشاهان هم گفته می‌شود. از سزار روم تا ملکه اسپانیا، علاقه بسیاری به این سنگ دارند و جواهرات سلطنتی باارزشی با این سنگ ساخته شده است. طیف رنگی آمیتیست از ارغوانی تا بنفش پررنگ است که به ارغوانی آن رز فرانسوی گفته می‌شود.

سنگ‌ عقیق خزه‌ای

Moss Agate

سمبل ثروت

agate با نام انگلیسی عقیق موکا معروف است. این سنگ ظاهری مانند تنه درخت و خزه دارد و عموماً در رنگ سبز یافت می‌شود. عقیق خزه‌ای جزء سنگ‌های نیمه قیمتی است که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. ازجمله رنگ‌های دیگر این سنگ، قهوه‌ای مایل به قرمز، آبی و رنگ‌های دیگر است.

سنگ عقیق خزه‌ای سمبلی از ثروت، آرامش، شادی و طول عمر بالا است. از این سنگ در ساخت انواع انگشتر و گردنبند بسیار به کار برده می‌شود. ما در طب سنگ از این سنگ برای ساخت دستبند ماه تولد و گردنبندهای دستساز سیمبافت استفاده می‌کنیم.

کوارتز دودی

Smoky Quartz

اسموکی کوارتز

Smoky Quartz یا کوارتز دودی از سنگ‌های دیگر برای متولدین شهریور است. این سنگ در رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای در طبیعت وجود دارد و دلیل نام دودی آن نیز رنگ تیره آن است. کوارتز دودی از خانواده کوارتزها است.در گذشته از این سنگ برای دفع انرژی های منفی استفاده می‌شده است.

.

فیروزه

Turuoise

نماد پیروزی

سنگ فیروزه یکی از سنگ‌های دیگر ماه شهریور و بسیار محبوب است. این سنگ از سنگ‌هایی است که قدمت زیادی دارد و از زمان‌های گذشته تاکنون موردتوجه بوده است. فیروزه را همه بارنگ آن می‌شناسند که در رنگ‌های آبی و سبز از تیره تا روشن وجود دارد. فیروزه شجر، فیروزه عجمی و فیروزه نیشابور از انواع سنگ فیروزه هستند که ممکن است نام آن‌ها را زیاد شنیده باشید. فیروزه به هزاره‌ پنجم قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در بین پادشاهان مصر و ایران و چین بسیار پرطرفدار بوده است.

ایرانی‌ها سنگ فیروزه را سنگ پیروزه هم می‌نامند که در معنی پیروزی است. در انگلیسی این سنگ به معنی سنگ ترکی است که از واژه‌ فرانسوی Pierre Turquise گرفته‌ شده است. فیروزه علاوه بر اینکه برای جواهرسازی به کار می‌رود، در دیگر صنایع مانند صنایع‌دستی هم استفاده می‌گردد و صنعت فیروزه‌کوبی یکی از آنهاست. در ایران باستان، این سنگ را به ‌عنوان سنگ محافظ برای جلوگیری از مرگ‌های غیرطبیعی و چشم بد و افکار منفی بسیار به کار می‌بردند. امروزه هم این سنگ همچنان به عنوان محبوب‌ترین سنگ دافع چشم زخم شناخته می‌شود.

ویژگی‌های متولدین شهریور

عنصر وجودی: خاک

من تجزیه می‌کنم

سمبل: خوشه

فلز وجودی: پلاتین

سیاره حاکم: مشتری

تحلیلگر و منظم

سبد خرید