متولیدن مهر ماه، مانند دیگر ماه‌های سال دارای چندین سنگ ماه تولد هستند که می‌توانند مطابق با سلیقه خود یک یا چند سنگ را به عنوان دستبند یا گردنبند ماه تولدشان انتخاب نمایند.

انواع دستبندها و گردنبندهای طراحی شده ویژه متولدین مهر را در ادامه این مطلب می‌توانید مشاهده بفرمایید.

سنگ‌ آکوامارین

Aquamarine

نماد صلح و دوستی

آکوامارین یک واژه‌ بسیار قدیمی از لاتین است و Aqua به معنی آب دریا است. رنگ آبی این سنگ به رنگ آبی دریایی است و به همین دلیل هم آکوامارین نام ‌گرفته است. این سنگ را نمادی برای آرامش می‌دانند. از طرفی در گذشته معتقد بودند که آکوامارین قدرت محافظت دارد و به همین دلیل دریانوردان برای حفاظت از خود این سنگ را همراه داشتند. در مصر باستان هم همراه با مومیایی این سنگ را در تابوت قرار می‌دادند تا در دنیای مردگان از او حفاظت کند.

آکوامارین مانند زمرد از خانواده بریل‌هاست و رنگ آن از آبی کمرنگ و سبزآبی تا آبی پررنگ‌تر و دریایی متغیر است. آکوامارین ازجمله سنگ‌هایی است که برای ساخت زیورآلات به ویژه دستبند و گردنبند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرنسس دایانا یک حلقه از آکوامارین داشت. چون انگلیسی‌ها اعتقاد دارند که سنگ‌هایی با رنگ آبی آنها را از شیاطین دور نگه می‌دارد.

کوارتز دودی

Smokey Quartz

سنگ تعادل

سنگ کوارتز دودی یا Smokey Quartz از دیگر سنگ‌های ماه مهر است که جزء خانواده کوارتزهاست.. معمولاً این سنگ با رنگ قهوه‌ای و خاکستری مایل به قهوه‌ای دیده ‌شده و به علت رنگ تیره‌ای که دارد کوارتز دودی نام دارد. کوارتز دودی به سنگ تعادل معروف است.

فیروزه

Turquoise

دافع چشم زخم

فیروزه هزاران سال است که مورد استقبال و توجه همگان از جمله پادشاهان بوده است. از همان روزگار فیروزه نیشابور ایران در تمام دنیا به عنوان فیروزه باکیفیت ارزشمند و محبوب بوده است. اما امروزه معادن باکیفیت دیگری از فیروزه کشف شده و در حال استخراج است. از این معادن میتوان به معدن شهر بابک کرمان نام برد.

فیروزه معمولا دارای رنگ سبزآبی تا آبی همراه با رگه‌های طلایی، نقره‌ای یا مشکی است که هر کدام ارزش و طرفداران خود را دارد. از دیرباز این سنگ را به عنوان سنگ خوش‌شانسی و برای دفع انرژی‌های منفی و چشم زخم همراه خود داشتند و امروزه هم همین خواص را برای فیروزه نام می‌برند.

در عامه این طور گفته می‌شود که فیروزه سنگ زنده است و بعد از مدتی با جذب انرژی‌های منفی می‌میرد که نشانه آن تغییر رنگ فیروزه است. ما واقعیت این است که سنگ فیروزه دارای تخلخل زیاد است و چربی و آلودگی به راحتی در منافذ سنگ نفوذ می‌کند. پس از مدتی این آلودگی‌ها اکسید شده و تغییر رنگ می‌دهند. با تمیز نگه داشتن فیروزه و جلوگیری از رسیدن مواد شوینده و چربی به این سنگ، این تغییر رنگ رخ نخواهد داد.

رز کوارتز

Rose Quartz

سنگ عشق

رز کوارتز یا کوارتز صورتی با رنگ صورتی ملایمی که دارد، احساسات را تلطیف می‌کند و موجب تقویت نیروهای زنانه می‌شود. این سنگ از زمان گذشته به سنگ عشق معروف بوده و اینطور گفته می‌شود که همراه داشتن این سنگ در طرفین ایجاد محبت می‌نماید. رز کوارتز را به صورت دستبند یا گردنبند می‌توانید همواره همراه خود داشته باشید.

اوپال

Opal

اوپال ظاهری بسیار متفاوت دارد. این سنگ در زبان هندی یعنی سنگ. در زبان انگلیسی Opalus و در زبان یونانی واژه Opallios هر دو این واژه‌ها به معنی دیدن تغییر رنگ است. این سنگ برای خانواده‌های سلطنتی در اروپا سنگ بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود. عوامل بسیار زیادی روی رنگ این سنگ‌ها می‌توانند تأثیرگذار باشند و برخی از رنگ‌های آن مانند ارغوانی و قرمز و بنفش آن بسیار پرطرفدار است. عنصر این سنگ، زمین است و سبب می‌شود که درون انسان با نور روشن گردد.

این سنگ در رنگ‌های متفاوتی درطبیعت وجود دارد و به ‌نوعی رنگی است؛ ولی رنگ سفید و سیاه و خاکستری و صورتی آن معروف‌تر است و روی سنگ بازی رنگ‌ها را شاهد هستیم. به همین دلیل، سنگی است که ظاهر جذابی دارد. اوپال انواع متفاوتی هم دارد. هرکدام از رنگ‌های این سنگ برای ایجاد تعادل یکی از چاکراها است.

ویژگی‌های متولدین ماه مهر

عنصر وجودی: هوا

من متعادل می‌کنم

سمبل: ترازو

فلز وجودی: مس درخشان

سیاره حاکم: ونوس

مثبت نگر و متعادل

سبد خرید