چند سنگ مهمی که برای متولدین دی ماه نام برده شده است عبارتند ازلاجورد، گارنت، حدید و چشم ببر. این سنگ‌ها را می‌توانید متناسب با سلیقه خود به شکل گردنبند یا دستبند همراه خود داشته باشید.

دستبندها و گردنبندهای طراحی شده ویژه متولدین دی ماه در سایت طب سنگ و به صورت حضوری قابل سفارش هستند.

لاجورد

Lapis Lazuli

سمبل نزدیکی با خدایان

لاجورد در واقع ترکیب سه کانی لازوریت، کلسیت و پیریت است. رنگ نیلی لاجورد به دلیل وجود لازوریت است و رگه‌های سفید را کلسیت شکل می‌دهند. ذرات طلایی رنگ در لاجورد به دلیل وجود پیریت است. بهترین و ارزشمندترین نوع لاجورد از گذشته تاکنون از معادن بدخشان افغانستان استخراج می‌شود. لاجورد افغانستان آب نیلی کامل دارد و میزان رگه‌های سفید آن کمتر است. همچنین ذرات پیریت در آن به زیبایی دیده می‌شود.

اخیرا از معادن روسیه نیز لاجورد استخراج می‌شود که نسبت کلسیت آن به دیگر کانی‌ها بیشتر است. لاجورد سنگ مورد علاقه پادشاهان بوده و امروزه هم به عنوان یک سنگ نیمه‌قیمتی ارزشمند طرفداران زیادی دارد.

چشم ببر

Tiger’s Eye

سمبل شجاعت

مصریان بر این باورند که اشعه‌های خورشید درون چشم ببر حبس شده و این رگه‌های طلایی را به وجود آورده‌اند. به همین دلیل معتقد بودند که چشم ببر انرژی و قدرت خورشید را با خود دارد. رگه‌های طلایی چشم ببر حاصل پدیده چاتویانسی است که ظاهری شبیه به چشم ببر را ایجاد می‌کند.

چشم ببر رنگ‌های مختلفی دارد: آبی، قرمز پررنگ، سبز و قهوه‌ای که چشم ببر قهوه‌ای فراوان‌تر و شناخته شده‌تر است. چشم ببر اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد و به شما حس قدرت خواهد داد.

گارنت

Garnet

سنگ عشق آتشین

گارنت در دسته سنگ‌های نیمه‌قیمتی تا قیمتی است که تنوع رنگی زیادی دارد. اما گارنت قرمز رنگ از همه محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر است. نام این سنگ هم به دلیل شباهت زیاد آن به دانه‌های انار گرفته شده است. یونانیان اعتقاد داشتند که گارنت عشق واقعی را نشان می‌دهد. سنگ گارنت سختی بالایی دارد و به همین دلیل در ساخت جواهرات و انواع تراش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ حدید

Hematite

رنگ خون

حدید یا هماتیت در گذشته به دلیل رنگ خاکه قرمزی که داشت به عنوان رنگدانه مورد استفاده بود. نام آن هم از همین رنگ قرمز آن گرفته شده: خون قرمز

هماتیت از اکسید اهن تشکیل شده و وزن بالایی دارد. جلوه آینه‌ای این سنگ نماد خودشناسی است و آن را در زمان مدیتیشن به منظور توجه به خود استفاده می‌نمایند. هماتیت اصل خاصیت آهنربایی ندارد. نمونه‌های ارزان حدید معمولا ذرات و پودر فشرده شده حدید هستند که با چسب و فشار پرس می‌شوند. جالب است بدانید که رنگ قرمز سیاره مریخ هم به دلیل وجود سنگ هماتیت است.

ویژگی‌های متولدین دی

عنصر وجودی: خاک

من به کار می‌گیرم

سمبل: بز

فلز وجودی: سرب

سیاره حاکم: زحل

بلندپرواز و رهبر

سبد خرید