سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت

منابع مختلف سنگ‌های متعددی را به عنوان سنگ تولد ماه اردیبهشت معرفی کرده‌اند که می‌توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود، جواهرات ساخته شده از این سنگ‌ها را انتخاب نمایید و از آن‌ها لذت ببرید: مالاکیت، رز کوارتز، فیروزه، زمرد

بله، ما در طب سنگ چندین دستبند و گردنبند اختصاصی متولدین اردیبهشت طراحی و ساخته‌ایم، که به راحتی می‌توانید سفارش دهید.

سنگ‌ مالاکیت

Malachite

ماده معدنی کربنات مس

سنگ مالاکیت از سنگ‌های خاص متولدین اردیبهشت است. این سنگ به رنگ سبز پررنگ تا کمرنگ همراه با رگه‌های تیره و نامنظم در طبیعت یافت می‌شود. رنگ سبز مالاکیت یادآور بهار و جوانه زدن است. رنگ سبز این سنگ موجب افزایش آرامش شما خواهد شد. مالاکیت بافت نرمی دارد و اکثرا برای ساخت دستبند و گردنبند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رز کوارتز

Rose quartz

سنگ صورتی

رز کوارتز یا کوارتز صورتی از اعضای محبوب خانواده کوارتزهاست. رنگ این سنگ از صورتی کمرنگ تا صورتی پررنگ متغیر است و  در برابر نور و حرارت مداوم و زیاد کمرنگ می‌شود. به همین دلیل بهتر است از تابش مستقیم و طولانی خورشید دور بماند.

رز کوارتز به سنگ عشق بی قید و شرط معروف است و از قدیم بر این باورند که این سنگ عشق را در انسان بیدار می‌کند و عواطف را برانگیخته می‌نماید. حتی برخی ساحران در بعضی فرهنگ‌ها این سنگ را در آب قرار می‌دهند و این آب را به عنوان آب مقدس معرفی می‌کنند.

از رز کوارتز در ساخت انواع جواهرات به ویژه انگشتر و دستبند استفاده می‌شود. این سنگ به دلیل رنگ صورتی‌ای که دارد نیروهای زنانه را تقویت کرده و احساسات را تلطیف می‌کند. به همین دلیل می‌تواند در بهبود روابط عاطفی و افزایش عشق و علاقه موثر باشد.

سنگ‌ فیروزه

Turquoise

ماده معدنی کربنات مس

فیروزه، سنگ محبوب ایرانیان در تمام دوران‌های قدیم تا به امروز است. طیف رنگی فیروزه از سبز و سبزآبی تا آبی تیره‌تر است. ارزش فیروزه در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است ولی در ایران هرچی آبی‌تر باشد ارزشمندتر است. فیروزه هم مانند آکوامارین نماد دوستی و بخشندگی است و کینه و دشمنی را دور می‌کند.

از فیروزه برای ساخت نگین مناسب انگشتر و گردنبند بسیار استفاده می‌شود. ولی به دلیل بافت متخلخلی که دارد برای ساخت دستبندهای ریسه‌ای مناسب نیست.

سنگ‌ زمرد

Emerald

خانواده سنگ‌های بریل

زمرد در دسته سنگ‌های قیمتی و باارزش است و از آن در ساخت جواهرات ارزشمند زیادی استفاده شده و می‌شود. زمرد مانند آکوامارین از خانواده بریل‌ها و باارزش‌ترین عضو این خانواده است. رنگ سبز زمرد به دلیل وجود عنصر آهن است. میزان ارزش زمرد را پاکی و شفافیت آن تعیین می‌کند.

ویژگی‌های متولدین اردیبهشت

عنصر وجودی: خاک

شعار: من دارم

سمبل: گاو

فلز وجودی: مس

سیاره حاکم: ونوس

شخصیت: ثابت

سبد خرید