تیر ماه اولین ماه فصل تابستان، سنگ‌های تولد زیادی هم دارد. آیا سنگ‌های ماه تیر را می‌شناسید؟ یاقوت سرخ، یشم، کریستال کوارتز و… ازجمله سنگ‌های ماه تیر است. اگر دوست دارید درباره این سنگ‌ها بیشتر بدانید با ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

بله، چندین دستبند و گردنبند اختصاصی متولدین تیر طراحی و ساخته شده است، که در ادامه این مطلب می‌توانید آن‌ها را ببینید و به راحتی سفارش دهید.

کریستال کوارتز

Clear Quartz

سنگ دُر کوهی

کوارتز شفاف که به آن در کوهی هم گفته می‌شود، از خانواده کوارتزهاست که طرفداران خاص خود را دارد. در واقع تمام اعضای خانواده کوارتز با وارد شدن عناصر دیگر یه کوارتز شفاف، رنگ گرفته و تشکیل می‌شوند.  این سنگ نوعی سنگ نیمه قیمتی است و علاوه بر استفاده در جواهرسازی در صنعت شیشه‌سازی هم کاربرد دارد. از گذشته تا به امروز از این سنگ برای مراسمات مذهبی و به عنوان نماد پاکی روح استفاده می‌کردند.

حدید

Hematite

خون قرمز

حدید با رنگ خاکستری آینه‌ای، از سنگ‌های خاص متولدین ماه تیر است. حدید یا هماتیت Hematite از واژه یونانی haimatitis به معنی خون گرفته شده است. زیرا رنگ خاک حدید قرمز است و می‌تواند رنگ آب را هم قرمز کند. حدید نماد خودشناسی است. زیرا خاصیت آینه‌ای که دارد نمایانگر رویارویی با خودمان است تا اول از همه بر خودمان تمرکز داشته باشیم. عنصر سنگ حدید زمین است و به همین دلیل برای تقویت چاکرا ریشه توصیه می‌شود. باید بدانید که حدید در مقایسه با بسیاری گوهرسنگ‌های دیگر وزن بالایی دارد که یکی از راه‌های تشخیص حدید اصل از تقلبی است.

سنگ ماه

Moon stone

سنگ آرزوها

مون استون یا سنگ ماه، گونه ای از لابرادوریت است که رنگ و شکست نور آن، ماه را تداعی می‌کند. برخی هندی‌ها معتقدند اگر در زمان ماه کامل؛ یک مون استون را روی زبان خود قرار دهید می‌توانید آینده را ببینید. مون استون در رنگ‌های سفید شیری، آبی نقره‌ای، نارنجی، زرد، سبز و صورتی در طبیعت یافت می‌شود.

گارنت

Garnet

نماد روشنایی

گارنت از جمله سنگ‌های نیمه‌قیمتی باارزش است. نام گارنت از کلمه‌ Granatius گرفته ‌شده که معنی دانه می‌دهد. علت نام‌گذاری این سنگ هم این است که رنگی شبیه به دانه‌های انار دارد. سختی گارنت بالاست و آن را برای ساخت انواع جواهرات محبوب کرده است. گارنت در رنگ‌های صورتی، قرمز، ارغوانی، زرد، قهوه‌ای، سیاه، سبز، نارنجی و … در طبیعت یافت می‌شود که رنگ قرمز اناری آن از همه محبوب‌تر است.

یشم

Jade

سنگ حامی آسمان

سنگ یشم سالیان سال است که به عنوان نماد خوشبختی و خوش‌شانسی مورد توجه قرار دارد. همه یشم را به رنگ سبز می‌شناسیم در حالیکه در رنگ‌های سفید، یاسی، خاکستری، زرد، نارنجی، آبی و سیاه هم یافت می‌شود که هر کدام از این رنگ‌ها برای چاکرا مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ یشم به دلیل سختی خوبی که دارد برای حکاکی گزینه اول هنرمندان است.سنگ یشم از دیرباز در فرهنگ‌های شرقی مورد احترام بوده و از آن برای دفع انرژی‌های منفی استفاده می‌شده است.

یاقوت سرخ

Red Ruby

پادشاه سنگ‌های قیمتی

مهم‌ترین سنگ ماه تولد تیر، یاقوت سرخ است. این سنگ نام دیگری دارد که روبی Ruby است و از واژه‌ای به نام واژه لاتین روبئوس Rubeus گرفته‌شده است. در زبان سانسکریت که زبان قدیم مردم هند است این سنگ ratnaraj نام دارد که در معنی پادشاه سنگ‌های قیمتی است. رنگ این سنگ همان‌طور که از اسمش پیداست، سرخ است و دلیل قرمز بودن آن‌هم مقدار آهنی است که در ترکیب این سنگ به‌کاررفته است.

این سنگ در متون قدیم و باور مردمان قدیم جایگاه خیلی بزرگی داشته و در افسانه‌ها و اسطوره‌ها زیاد نام آن برده شده است. سنگ یاقوت سرخ بسیار ارزشمند است و مانند دیگر سنگ‌ها، خواص زیادی دارد. یاقوت سرخ را نمادی برای وفاداری، ثروت و قدرت می‌دانند. هندی‌ها نیز اعتقاد داشتند که قرمزی این سنگ از آتش است که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. از ویژگی‌های دیگر این سنگ بسیار می‌توان صحبت کرد و مواردی را نام برد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • متعادل کردن و تنظیم چاکرای اول یعنی ریشه و چاکرای چهارم یعنی قلب
  • در برخی افسانه‌ها آمده که می‌تواند شور و هیجانی در افراد ایجاد کند و همه ترس‌ها را از بین ببرد.

ویژگی‌های متولدین تیر

عنصر وجودی: آب

من احساس می‌کنم

سمبل: خرچنگ

فلز وجودی: نقره

سیاره حاکم: ماه

شخصیت: کاردینال

سبد خرید