مجله طب سنگ

خواص سنگ عقیق کبود

خواص سنگ عقیق کبود

بررسی خواص و فواید سنگ عقیق کبود

عقیق سنگ آبی یا کبود بسیار خوش شانسی می آورد. خواص سنگ عقیق کبود به قدری زیاد است که در بسیاری از سنت ها بر اهمیت داشتن آن تأکید شده است. برخی از سنگهای قیمتی نیز وجود دارند که به دلیل شباهت های ساختاری و ظاهری با آن، از نظر تجاری بخشی از خانواده عقیق محسوب می شوند، مانند عقیق سلیمانی (باباقوری).

سنگ عقیق آبی یک کریستال معدنی از دانه های کوارتز بسیار ظریف و ریز است. در واقع، سختی عقیق آبی در مقیاس ها و مقاومت بین 6.5 تا 7 درجه است، بنابراین گاهی اوقات برای تراشیدن سخت و در بعضی مواقع نرم است.

بررسی خواص و ویژگی های سنگ عقیق
خواص عقیق

ویژگی های سنگ عقیق کبود

برای شناخت بهتر این سنگ به بررسی ویژگی های سنگ عقیق به خصوص سنگ عقیق کبود می پردازیم

  • درمان خستگی و ناراحتی چشم یکی از خصوصیات عقیق کبود اصلی است. کافی است سنگ عقیق کبود را به مدت پنج تا بیست دقیقه روی پلک ها قرار دهید.
  • اگر چشمانتان زیاد خسته می شود و یا متورم است، می توانید روزی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه سنگ عقیق کبود را روی پلک خود قرار دهید.
  • با همراه داشتن سنگ عقیق کبود می توانید روح و روانی آرام داشته باشید، در ارتباطات خود اعتماد به نفس بالا داشته باشید، از گوشه گیر بودن رهایی می یابید و دوستان زیادی پیدا خواهید کرد.

ویژگی های سنگ عقیق کبود
ویژگی سنگ عقیق

  • ویژگی منحصر به فرد سنگ عقیق کبود این است که انسان خود حقیقی را پیدا می کند و درک بیشتری از وجود خود پیدا می کند.
  • از دوران گذشته تا به امروز ، قبایل و اقوام باستانی جهان عقیق کبود را سنگ مقدس عقیق کبود می نامیدند و از آن استفاده های زیادی کردند. عقیق کبود نوعی سنگ است که در حوادث پیش بینی نشده و اتفاقات ناگوار به ویژه در نفاق و جنگ از انسان محافظت می کند. انگشترهای عقیق کبود بسیار مفید و ارزشمند هستند، می توانند با انرژی قدرتمند خود صاحب آن را با درآمد زیادی روبه رو کند و ثروت و کسب و کارش را افزایش دهد و کارها را آسان کند.

ویژگی ها و خواص عقیق کبود در احادیث و روایات اسلامی

صدها سال است که، در مناطق مختلف جهان، سنگ عقیق کبود در میان مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و به عنوان یک سنگ مقدس شناخته می شود، بنابراین از میان مردم حذف نشده است. آنها معتقدند که این گوهر حافظ، نگهبان آنها در برابر حوادث و بلایا است. در روایات و سنتهای اسلامی استفاده از عقیق به شدت توصیه می شود.

در برخی از روایات آمده است:

امام جعفر صادق (ع) فرمود: “من امیدوارم كه هر مومن شیعه یكی از پنج انگشتانش انگشتری از سنگ عقیق کبود را داشته باشد زیرا عقیق کبود ارزشمند ترین سنگ برای افراد است.”

امام رضا (ع) فرمود: “سنگ عقیق کبود فقر و نیازمندی را از بین می برد و بنابراین انسان را خود کفا می کند. “

امام جعفر صادق (ع) در حدیث کامل درباره خصوصیات سنگ عقیق فرمودند: “عجیب است که شخصی انگشتر عقیق کبود را در دست داشته باشد و از لحاظ مالی و پولی در درجه ای پایین باشد. “

امیرالمومنین علی (ع) فرمود: “شخصی که انگشتر عقیق کبود را در دست دارد و دو رکعت نماز می خواند، برکت و ثواب این دو رکعت برابر است با خواندن هزار رکعت نماز. بدون این که هزار رکعت را خوانده باشد.”

ویژگی های عقیق کبود در روایات اسامی
خواص عقیق کبود در روایات اسلامی

خاصیت های درمانی عقیق آبی

  • تسکین و کاهش استرس و اضطراب و دلهره و پریشانی
  • افزایش احساس امنیت و آرامش و افزایش قدرت عزت نفس
  • درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه که با قرار دادن سنگ عقیق اصل کبود بر روی پوست، می توانید به راحتی آن را درمان کنید.
  • بهبود عملکرد معده، تحریک دستگاه گوارش، بهبود روده، کبد، صفرا، پروستات و….
  • افزایش اعتماد به نفس در اجتناعات و ارتباطات، گفتار و سخنوری را صریح و آسان می کند.
  • به طور گسترده در اماکن مذهبی استفاده می شود زیرا انرژی شفابخش و مثبت زیادی دارد.
  • تعادل و تنظیم بدن را تقویت و هماهنگ می کند.
  • در درمان کمر درد و استخوان های کمر، پا درد و استخوان های پا بسیار موثر است.
  • درد عضله و ماهیچه های بدن را تسکین می دهد .
  • در درمان استرس، اضطراب، میگرن، سردرد و اختلالات عصبی و روانی با داشتن مدار شفا بخش، با قدرت زیادی عمل می کند و ناراحتی ها را رفع می کند.

خواص درومانی سنگ عقیق کبود
خواص درمانی سنگ عقیق

روایت عجیب داستانی در مورد سنگ عقیق

ما می توانیم معنای خواص سنگ عقیق آبی را در احادیث و اشکال مختلف و ارزشمند سنگ عقیق کبود را در احادیث امامان به خوبی درک کنیم. همانطور که ذکر شد، یکی از سنگ های ارزشمتد و با فواید زیاد در میان سنگهای دیگر، سنگ عقیق کبود است.

سنگ عقیق اولین شاهد میان گفت و گوی خداوند بزرگ عالم و پیامبر (ص) می باشد. امام رضا (ع) در حدیثی فرمود:

خداوند بر هفت طبقه ی عرش ولایت حضرت علی ( ع ) را عرضه کرده است. اولین کسانی که به ولایت حضرت علی (ع) ایمان آوردند، ساکنان طبقه هفتم عرش بودند.

سپس ساکنان طبقه چهارم عرش کسانی هستند که به ولایت امیر مومنان علی (ع) متعهد شدند. ساکنان آسمان جهان به امام علی (ع) ایمان دارند، خداوند افق دنیا را با ستاره ها تزئین می کند و سپس طبقات دیگر به او ایمان آوردند. سپس ولایت امیرالمومنین (ع) بر (هفت لایه ی زمین) عرضه کرد.

سپس خداوند ولایت حضرت علی (ع) را در کوهها فراهم کرد، اولین کوههایی که به ولایت او شهادت دادند سه کوه از عقیق، فیروزه و یاقوت بود ه اند.

سخن بین خالق هستی با حضرت موسی (ع)

امام صادق (ع) می فرماید: سنگ عقیق کبود را بسیار ارزشمند بشمارید زیرا خداوند جهان با پیامبر و حضرت موسی میان کوه عقیق سخن گفت و حضرت موسی بر روی کوه عقیق به مقام کلیم الهی رسید.

اگر به داستان های این دو بزرگوار نگاه کنید، خواهید دید که خداوند بزرگ هستی بر روی کوه عقیق با حضرت موسی (صلی الله علیه و آله) سخن گفت و پیامبر گرامی اسلام را (صلی الله علیه و آله و سلم) بین کوه عقیق ملاقات کرد. توجه و ارزش بالای سنگ عقیق به این علت است که این سنگ، به یگانه بودن خدای بزرگ و ولایت حضرت علی و نبوت پیامبر شاهد است.

دیگر خواص سنگ عقیق

سنگ عقیق کبود، ریشه ی فقرو تنگ دستی را بر می کند و رزق و روزی حلال را افزایش می دهد.

یکی از مهمترین خصوصیات و خواص سنگ عقیق آبی رفع فقر و نیاز است. امام رضا (ع) فرمود: عقیق کبود فقر را برطرف می کند و بنابراین ریا را از بین می برد.

حضرت امام رضا (ع) در حدیث کامل در مورد خواص سنگ عقیق فرمودند: داشتن یک انگشتر عقیق کبود برای یک شخص بسیار مهم است. محال است شخصی که انگشتر عقیق کبود در دست دارد به مادیات نیاز داشته باشد.

همچنین امام رضا (ع) فرمود: “کسانی که انگشتر با سنگهای قیمتی عقیق کبود دارند، نیازمند نخواهند شد.

سنگ عقیق کبود انسان را از دیابت و امراض قندی محافظت می کند.

قلب را از سکته نجات می دهد و خون رگ های قلب را به جریان می اندازد.

سنگ عقیق کبود ویروس ها و عفونت را از بدن دور می کند و التهابات را کاهش می دهد.

در دوران بارداری سنگ عقیق کبود را همراه داشته باشید که انرژی شفا بخش آن شما را محافظت می کند.

دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند .

یک نظر در “خواص سنگ عقیق کبود

  1. مهدی گفت:

    با سلام وخسته نباشد
    بسیار مطالب مفید و اموزنده بود و عقیق کبود یمنی بسیار سنگ ارزشمندی است و بنده از خواص ان بسیار بهره بردم
    ممنونم یا علی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *