مجله طب سنگ

خواص سنگ عقیق یمنی

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۷ دقیقه

در احادیث درباره ی خواص و فواید استفاده از سنگ عقیق یمنی آمده است. و توصیه می شود از سنگ عقیق یمنی نوع قهوه ای بیشتر استفاده شود.

پیامبر اسلام (ص) درباره ی ارزش سنگ عقیق یمنی می فرماید: شب معراج که پیامبر به آسمان سفر کرده و در عرش به درجه ای رسید که نزدیک ترین لحظه ای است که در کنار خداوند قرار گرفت . خداونو بزرگ در میان دو کوه از عقیق با پیامبر سخن گفت

 

امام موسی کاظم(ع) می فرماید: وقتی که خداوند پس از آفریدن موسی بن عمران در طور سینا با او سخن گفت و هنگامی که به زمین نگاه کرد از روشنایی خداوند بزرگ عقیق به وجود آمد و سپس فرمود: بر خود قسم که هر کس انگشتری از عقیق در دست داشته باشد و مهر علی را در سینه داشته باشد از آتش جهنم در امان می ماند و او را نمی سوزانم.

امام صادق ( ع) می فرماید: اگر دستانتان را به درگاه خداوند بلند می کنید و می خواهید دعایتان زودتر مستجاب شود در دست راست خود انگشتر عقیق یمنی بگذارید زیرا این سنگ نزد خداوندگار رحیم بسیار محبوب است.

این مورد بسیار مورد توجه است که خواص ارزشمند عقیق یمنی را به شما یاد آوری می کند. روزی جبرئیل نزد پیامبر (ص) آمد و فرمود: خداوند بزرگ بر تو سلام می کند و فرمود: انگشتری را که در دست داری را در انگشت دست راست خود بگذار و سنگی از عقیق یمنی را در انگشتر خود جای بده و به پسر عموی خود حضرت علی (ع) بگو انگشتری با نگینی از سنگ عقیق یمنی را در دست راست خود بگذارد. می توان با جرات گفت که از مهم ترین و ارزشمند ترین خواص سنگ عقیق یمنی این است که در روایات از آن ذکر شده است
 

حضرت علی (ع) درباره سنگ عقیق یمنی از پیامبر (ص) سوال می پرسد که پیامبر در جواب پاسخ دادند که سنگ عقیق کوهی است در یمن که نزد خداوند گار بسیار محبوب است.

امام صادق علیه السلام می فرماید: توصیه می کنم که هر مومن و دینداری ۵ انگشتر سنگ دار در دست خود داشته باشد. انگشتر سنگ عقیق برای دفع بلایا و دوری از فقر و درویشی، انگشتر فیروزه برای باز کردن گره مشکلات در کارها، انگشتر یاقوت برای دور کردن اضطراب و پریشانی، انگشتر حدید برای غلبه بر دشمن و به دست آوردن پیروزی، انگشتر درنجف برای آسان انجام دادن کار ها را به همراه داشته باشد.
همچنین می فرماید: هر کس در سفر انگشتری از سنگ عقیق یمنی را در دست داشته باشد، از آسیب های روحی و خطرات احتمالی دور خواهد ماند

 

درباره ی خواص سنگ عقیق یمنی در روایات آمده است که حضرت علی (ع) چهار انگشتر داشتند که هر کدام ارزش خاص خود را داشتند. انگشتر یاقوت برای نگه داشتن شرافت و زیبایی آن، انگشتر فیروزه برای غلبه بر دشمنان و یاری کردن، انگشتر صینی برای قدرتمند شدن، انگشتر عقیق یمنی برای محافظت از خود و دور کردن دشمنان و دفع بلاها به همراه خود داشتند.
و همچنین می فرماید: اگر دو رکعت نماز را با در دست داشتن انگشتر سنگ عقیق یمنی باشد، ثواب آن دو رکعت نماز با هزار رکعت نماز برابری می کند بدون آن که آن هزار رکعت را خوانده باشید.

امام کاظم (ع) می فرماید: انگشتر سنگ عقیق یمنی، فقر و درویشی و احتیاج به دیگران را از انسان دور می کند و دشمنی و نزاع را از میان می برد.

امام جعفر صادق هر کس انگشتر سنگ عقیق یمنی را در دست داشته باشد بسیار میمنت و مبارک است و عاقبت با برکت و نیکویی خواهد داشت

 

مزیت و خواص معنوی سنگ عقیق

  • خواص معنوی سنگ عقیق یمنی آمده است که داشتن آن باعث می شود که از هم نوع خود بی نیاز شوید.
  • سنگ عقیق یمنی باعث پیشرفت در زندگی و افزایش مال حلال می شود.
  •  سنگ عقیق یمنی بلا را دفع می کند و از صاحب آن در برابر اتفافات ناگهانی محافظت می کند.
  •  اگر می خواهید از چشم زخم دور بمانید، حتما سنگ عقیق یمنی را همراه داشته باشید.
  •  سنگ عقیق یمنی باعث می شود، هیچ وقت ترس، دلهره، دلشوره، اضطراب به خود راه ندهید و در مقابل شکیبایی، صبر، عطوفت را به شما هدیه می دهد.
  •  برای انجام کار های دشوار و مهم در زندگی حتما سنگ عقیق یمنی را همراه داشته باشید که با نیروی قوی خود مشکلات را برطرف می کند.
  •  سنک عقیق یمنی برای بیماری های دهان، مری، نای، معده، روده، مثانه، پروستات، کیسه ی صفرا، کبد بسیار مفید است و درمانگری قوی است.

سنگ عقیق یمنی برای تسکین درد استخوان های بدن مفید است و اگر نمی توانید از درد استخوان، خود را تکان دهید، سنگ عقیق یمنی می تواند برای بهبودی شما معجزه کند

 
علائم باز شدن چاکرا های بدن
  • اگر بر روی بدن مردان جراحاتی ایجاد شود و باعث خونریزی شدید شود و یا زنان خونریزی زیادی داشته باشند با کمک سنگ عقیق یمنی می توانید خونریزی را کاهش دهید.
  • سنگ عقیق یمنی انرژی مثبت و انرژی شفابخش زیادی دارد و افرادی که ممکن است از لحاظ روحی، روانی آسیب دیده باشند و همیشه غمگین و ناراحت هستند می توانند برای این گونه افراد آرامش به ارمغان بیاورد و زندگی همراه با شادی و نشاط به وجود آورد.
  • بر روی پوست ممکن است بیماری ایجاد شود از جمله جوش زدن که بسیار رایج است. با تکان دادن سنگ عقیق به صورت دورانی در بالای پوست، تا گذشت مدت زمانی بیماری پوست از بین خواهد رفت.
  • ا گر در بدنتان احساس گرفتگی عضلات و یا آسیب دیدگی ماهیچه دارید، می توانید با کمک سنگ عقیق یمنی که دارای مدارات محافظت کننده و شفا بخشی است این ناراحتی را از بین ببرید. سنگ عقیق یمنی، مدار را در اطراف شما به وجود می آورد و امواجی را در شما ساطع می کند که به صورت معجزه آسایی شما را درمان می کند.

سنگ عقیق یمنی قهوه ای که به آن سنگ جزع یمنی هم گفته می شود، از معروف ترین سنگ های یمنی است. سنگ عیقق یمنی قهوه ای یا جزع یمنی شفافیت کمی دارد و مات و کدر بوده و رنگ آن قهوه ای تیره مایل به سیاه است. این سنگ به رنگ عسلی هم دیده می شود. این سنگ معروف یمنی به صورت خاص و ویژه ای از آن در احادیث یاد شده است

انگشتر عقیق قهوه ای

امام رضا (ع ) از امام علی (ع) نقل کرده اند: روزی امام علی علیه السلام برای ما تعریف کرد پیامبر ( ص) از جایی بیرون امدند و انگشتر قهوه ای در دست داشت. وقتی همراه هم نماز خواندیم بعد از اتمام نماز، به من انگشتری دادند و فرمود این انگشتر را همیشه در دست راست خود قرار ده و همراه داشته باش زیرا خواندن نماز با انگشتری از سنگ عقیق قهوه ای ثوابی هفتاد برابر دارد. ذکر تسبیحات و طلب مغفرت و آمرزش به درگاه خداوند را با این انگشتر انجام دهید که ثوابش برای صاحب انگشتر نوشته می شود .

 

3 نظر در “خواص سنگ عقیق یمنی

  1. yemeni گفت:

    انواع انگشتر عقیق یمنی مردانه و زنانه
    نام‌گذاری نگین انگشتر عقیق یمنی مردانه و زنانه اصل، به این دلیل است که این سنگ گران‌بها از یکی
    از قدیمی‌ترین معادن گوهر در جهان
    استخراج می‌شود. دراين صفحه کلیه محصولات، ليست قيمت،خواص و خرید اینترنتی انگشتر عقیق یمنی اصل مردانه و
    زنانه در دسترس می باشد.

    این معادن که در کشور یمن قرار دارند بهترین نوع این گوهر
    را داشته که از لحاظ کیفیت و قیمت انگشتر
    نقره عقیق یمنی در سطح بالایی قرار گرفته است.

    پیش از خرید اینترنتی انگشتر عقیق یمنی ، باید بدانید
    که با وجود این که معروف‌ترین رنگ این
    گوهر در اذهان مردم، رنگ سرخ آن است.
    اما رنگ این سنگ با ارزش تنها به رنگ سرخ
    محدود نشده و دارایتنوع رنگیکبود (انگشتر عقیق
    کبود)، یاسی، مشکی (انگشتر عقیق
    سیاه)، پرتقالی و قهوه‌ای می‌باشد.

    اما میزان استفاده از رنگ سرخ و قهوه‌ای آن بالاتر است.

  2. مرتضی گفت:

    بییار خوب

  3. لبیڪ یا مهدے (؏) گفت:

    سلام علیکم میشه منبع روایات را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *