مجله طب سنگ

خواص سنگ عقیق قرمز 

به نقل از ابن آشوب شهر آمده است که:

جبرئیل به نزد پیامبر (ص) اسلام آمد و به او فرمود: پروردگار یکتا بر تو سلام می کند و می فرماید: به پیامبر سفارش کن که انگشترش را در انگشت دست راست خود قرار دهد و سنگی از عقیق قرمز را بر آن بگذارد. به پسر عمویت علی (ع) هم سفارش کن انگشتری با نگین عقیق را بر دست راست خود بگذارد.”

 

بعد از آن پیامبر پیام خداوند را به امیر مومنان رساند. امیر مومنان فرمودند: پیامبر گرامی این عقیق چیست که به داشتن آن سفارش شده است؟ پیامبر فرمودند: عقیق نام کوهی است که در یمن قرار دارد.

راف هفت چاکراخواص درمانی سنگ عقیق قرمز

از قرن های گذشته تا به امروز ، سنگ عقیق برای همه ی مردم و مخصوصا رومیان بسیار مقدس است و همیشه همراه خود سنگ عقیق داشتند. آن ها معتقدند که سنگ عقیق باعث حفاظت و پشتیبانی انسان در مواقع خطر می شود. در جنگ ها برای غلبه بر دشمن سنگ مقدس عقیق را همراه داشتند.

  • سنگ عقیق مال حلال را در زندگی افزایش می دهد، رزق و روزی را زیاد می کند، باعث وفور نعمت می شود، باعث می شود اگر انجام کاری دشوار است و گره در کاری وجود دارد آن کار به راحتی انجام شود.
  • سنگ عقیق باعث می شود که خونریزی را در مردان و زنان قطع کند و برای زخم و جراحات بسیار مفید است.
  • سنگ عقیق دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث تقویت نقاط قوت انسان می شود.
  • باعث می شود اعضای بدن در تعادل قرار گیرند و هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند.

اثرات سنگ عقیق قرمز بسیار زیاد است و باعث حذف انرژی های منفی در اطراف می شود و انرژی مثبت و سرزندگی را برای صاحب آن به ارمغان می آورد.
انرژی سنگ عقیق قرمز به اندازه ای قدرتمند است که بر روی روح و روان انسان هم اثر مفید می گذارد.

افرادی که ناراحتی روحی دارند، افرادی که زود عصبی می شوند، کسانی که زود رنج هستند و ناراحتی و مشکلات زیادی را درون خود نگه می دارند با همراه داشتن سنگ عقیق قرمز تمام این مشکلات رفع می شود و آرامش، تعالی روح و روان، زندگی شاد، شادابی را با صاحبش هدیه می دهد.

نگهداری از گوشواره هفت چاکرا چگونه است؟شناخت سنگ عقیق قرمز

به سنگ عقیق قرمز لقب سنگ عزت نفس داده اند زیرا با همراه داشتن این سنگ عقیق حس احترام به خویشتن چند برابر می شود و برای حقیقت وجودی خود احترام خاصی قایل شوید. عشق ورزیدن به خود و دیگران را در شما تقویت می کند.

همراه داشتن سنگ عقیق قرمز حس آرامش و امنیت درونی را افزایش می دهد. سنگ عقيق يا « سنگ عزت نفس » براي تقويت حس احترام به نفس و ارزش قائل شدن براي خويشتن به كار مي رود. سنگ عقیق قرمز باعث افزایش علاقه ی زیادی بین والدین و فرزندان و خویشان می شود.

سنگ عقیق قرمز، با داشتن انرژی مثبت و شفا بخش خود مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. اگر کسی را دیدید بیماری پوستی در بدن خود دارد برای مداوا کردی و رفع این بیماری مخصوصا وجود جوش های سخت، درمان با سنگ عقیق قرمز را به او پیشنهاد دهید.

سنگ عقیق قرمز را به صورت دایره ای بر روی بالای پوست بیمار چرخانده و بعد از مدت زمان بیست دقیقه این حرکت را تمام کنید و هر روز این کار را انجام دهید.

اثرات انرژی مثبت موجود در عقیق قرمز

انرژی های مثبت موجود در سنگ عقيق قرمز داراي اثرات شفا بخش و درمانی زير می باشد:

  • درمان بيماري هاي کمر درد از جمله دیسک کمر و سایش ستون فقرات، پا درد و بر هم خوردن تعادل در راه رفتن، استخوان درد و پوکی استخوان و همچنين دردهاي ماهيچه اي و گرفتگی عضلات
  • درمان استرس ، دلهره ، اضطراب ، ترس ، ميگرن ، انواع سر درد ها و بيماري هاي عصبي و روانی که روح انسان را آزار می دهند .
  • سنگ عقیق قرمز دارای ارتعاشات و مداراتی است که در هنگام استفاده و به همراه داشتن آن، این مدارات از خود نیروهایی که باعث تعالی روح و جسم صاحب آن می شود ساطع می کنند. نیرو های این سنگ همه ی موانع و مشکلات درونی را از بین می برند .
  • سنگ عقیق قرمز از تجمع دانه های ریزی از کوارتز به وجود آمده اند که نوعی از سیلیس هایی هستند که رنگ نیمه شفافی هستند و در عهد باستان در جواهر سازی و زیور آلات از آن استفاده می کردند.

خواص معنوی سنگ عقیق قرمز

سنگ عقیق قرمز یا سرخ همانطور که گفته شد در زمینه ی درمان بسیار مفید است:

  • قند خون را تنظیم می کند و دیابت را برطرف می کند.
  • فشار خون را تنظیم می کند و از سکته جلوگیری می کند.
  • حافظه را تقویت می کند و از آلزایمر جلوگیری می کند.
  • از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند.
  • سرما خوردگی و امراض ویروسی را از بین می برد.
  • عفونت های بدن و تنفسی را بهبود می بخشد.
  • اختلالات رفتاری و روانی را برطرف می کند.
  • اعتیاد خانمان سوز را ریشه کن می کند.
  • ناراحتی معده را برطرف کرده و باعث بهبود کارکرد آن می شود.
  • سیستم عصبی را پایدار می کند.
  • انواع غده های بدن از جمله غدد درون ریز و برون ریز را تنظبم می کند.
  • حس شجاعت، شهامت، قدرت را افزایش می دهد.
  • ایمان و انجام امور معنوی را افزایش می دهد.
  • به عنوان دارویی تقویتی و شفا بخش برای تولید مثل عمل می کند و کسانی که برای بچه دار شدن مشکل دارند را شفا می دهد.

دیدگاه ائمه اطهار در مورد عقیق قرمز

از دیدگاه ائمه ی اطهار سنگ عقیق قرمز یا سرخ انرژی بسیار نیرومندی دارد .

امام علی علیه السلام می فرماید: اگر سنگ عقیق قرمز را همراه خود داشته باشید یکی از نشانه های ایمان و دین داری است.

امام باقر علیه السلام می فرماید: از هر کدام از سنگ های عییق با رنگ های سفید، قرمز، یا زرد همراه خود داشته باشید که این سه عقیق کوه هایی در بهشت هستند و هر کس یکی از آن ها را همراه داشته باشد از شیعه های آل محمد محسوب می شود.
و سپس فرمود: سنگ عقیق قرمز باعث می شود دارنده ی آن خیر و خوشی ببیند، رزق و روزی او حلال و بیشتر شود، از تمام حوادث و بلاها در امان بماند، ترس و هراسی از کسی نخواهد داشت، از ستم های حاکمان دور می ماند.

قیمت منشور هفت چاکرا چه قدر است؟امام صادق علیه السلام می فرماید: اگر انگشتری از عقیق دارید آن را در دست چپ قرار ندهید و در انگشتان راست خود بگذارید.

امام رضا علیه السلام می فرماید: سنگ عقیق قرمز فقر و نیاز مندی را نابود و ریشه کن می کند و نفاق، جدایی و رذایل را نابود می کند.

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: هر کسی سنگ عقیق قرمز همراه خود داشته باشد دلهره و پریشانی از او دور خواهند ماند. وقتی شخصی در مسافرت باشد و سنگ عقیق قرمز همراه داشته باشد ایمن و سلامت باز خواهد گشت، عاقبت نیکو، همراه با خوشبختی خوشبختی خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *