آموزش گوهر شناسی و سنگ شناسی, مجله طب سنگ, مقالات

سنگ هفت چاکرا

سنگ هفت چاکرا

سنگ هفت چاکرا چیست؟ قطعاً می‌دانید که در بدن همه انسان‌ها هفت چاکرا وجود دارد این چاکراها مرکز انرژی بدن و راه ارتباطی کالبد جسمانی با کالبد معنوی است. میزان توجهی که هر فرد برای حفظ تعادل و باز نگه‌داشتن این چاکراها انجام می‌دهد، تأثیر زیادی در میزان انرژی و سلامتی او خواهد داشت.

معمولاً عوامل مختلف درونی و بیرونی در حفظ تعادل و یا جلوگیری از بسته‌شدن چاکراها تأثیر گذارند. یکی از عوامل بیرونی که می‌تواند در حفظ تعادل انرژی چاکراها اثرگذار باشد سنگ‌های هفت چاکرا هستند. این سنگ‌ها تأثیر مثبتی را در تقویت انرژی و عملکرد چاکراها دارند. پس اگر می‌خواهید بدانید که سنگ‌های هفت چاکرا کدام‌اند این مطلب را از دست ندهید.

انواع سنگ‌ هفت چاکرا کدام‌ها هستند؟

در پاسخ به این سؤال که هفت چاکراها کدام‌اند باید بگوییم که هفت چاکرایی که در بدن وجود دارد دارای اسم‌های مختلفی است و سنگ‌هایی که برای چاکراها استفاده می‌شود، نیز اسم‌های متمایزی دارند که هر یک از آن‌ها با بعضی از چاکراها ارتباط برقرار می‌کنند.

گاهی اوقات افرادی را می‌بینید که در جستجوی سنگ‌های مرتبط با چاکرا هستند. یعنی به‌اشتباه فکر می‌کنند که فقط هفت‌سنگ وجود دارد که هرکدام از آن‌ها به یک چاکرا نسبت می‌دهند. اما این درست نیست.

باید بگوییم که چاکراها سنگ‌های زیادی را مخصوص به خود دارند که تأثیر مثبتی را بر روی چاکرا خواهد داشت. پس اگر به دنبال یک سنگ مناسب برای خودتان هستید نباید به دنبال سنگ هفت چاکرا باشید. بلکه باید سنگ‌های آن را پیدا کنید و از بین آن‌ها سنگ مورد نظرتان را تهیه کنید.

بعضی از سنگ‌ها نیز فقط مخصوص یک چاکرا نبوده و به چند مورد نسبت داده می‌شود. اگر از آن‌ها به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید، قطعاً می‌تواند بر روی چاکراهای مرتبط تأثیر مثبت داشته باشد.

لازم است بدانید برای اطلاع از انواع سنگ‌های چاکرا و محصولات مرتبط با آن، وارد وب سایت طب سنگ شده و محصولات موردنظر خود را انتخاب کنید.

جدول سنگ‌ هفت چاکرا شامل چه سنگ‌هایی است؟

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، هر چاکرا سنگی مخصوص به خود را دارد که در یک جدول می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد. به این صورت که سنگ هفت چاکرا اول رنگ‌های قرمزرنگ است که شامل:

جدول سنگ‌ هفت چاکرا شامل چه سنگ‌هایی است؟

یاقوت سرخ، مرجان، یاقوت کبود، یشم، عقیق سرخ، گارنت، جاسپر قرمز

چاکرای دوم:

تمامی سنگ‌های نارنجی که شامل: اوپال آتشین، عقیق آتشین، یشم نارنجی، کهربا، سیترین، توپاز

چاکرای سوم:

تمامی سنگ‌های زرد طلایی که شامل: توپاز، یاقوت زرد، عقیق زرد، سیترین، کهربا

چاکرای چهارم:

تمامی سنگ‌های سبز که شامل: یشم سبز، عقیق سبز، زمرد، فیروزه

چاکرای پنجم:

تمامی سنگ‌های آبی که شامل: یاقوت آبی، آکوامارین، فیروزه آبی، عقیق آبی، لاجورد، امازونیت

چاکرای ششم:

لاجورد، عقیق آبی، کلسیت آبی، امازونیت، چشم ببر

چاکرای هفتم:

اماتیست، امیترین، الماس، کوارتز، جید

سنگ‌ها باعث می‌شوند تا تعادل چاکراها بالاتر رود

خواص سنگ هفت چاکرا بر اساس نوع سنگ و سایز آن متفاوت است. شما باید قبل از خرید این محصول بدانید که برای چه می‌خواهید سنگ چاکرا خریداری کنید.

معمولاً وقتی که صحبت از طیف‌های رنگی می‌شود، منظورمان همان رنگ‌های نوری هفت‌گانه رنگین‌کمان است. سنگ هفت چاکرا از ناب‌ترین سنگ‌ها هستند که باعث می‌شوند قلب را به تسخیر خود در بیاورد.

وقتی که شما از یک سنگ انرژی دریافت کنید مانند یک ابریشم است که پوست را پوشانده و احساسات را نمایان می‌کند یک سنگ هفت چاکرا رازآلود، خاص، مدرن، طبیعی و استثنایی است.

رنگ‌های نوری که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به‌صورت یک انرژی تمام‌نشدنی در کره زمین، کیهان و حتی ماورا وجود دارند و همیشه در حال ارتعاش هستند. این رنگ‌ها به درون زمین نیز نفوذ می‌کنند و انرژی‌های مثبت کیهانی را به بدن ما می‌رسانند. به این صورت تعادل و توازن را ایجاد می‌کنند.

به‌این‌ترتیب بیماری‌ها از ما دور خواهد شد. زمانی که شما بخواهید از چاکرا تراپی یا چاکرا درمانی استفاده کنید، باید از بهترین سنگ‌ها بهره ببرید. معمولاً انرژی ساطع شده از سنگ‌های شفاف‌تر و خالص‌تر بهتر است.

جدول سنگ‌ هفت چاکرا شامل چه سنگ‌هایی است؟
جدول سنگ‌ هفت چاکرا شامل چه سنگ‌هایی است؟

نکات استفاده از سنگ هفت چاکرا

نکاتی که در هنگام استفاده از سنگ هفت چاکرا باید به آن دقت کنید این است که حتماً قبل از استفاده، این سنگ‌ها باید تمیز شوند. زیرا این سنگ‌ها در کنار این که انتقال‌دهنده انرژی هستند، عناصر زیان‌بخش و حتی امواج منفی را از بدنتان دفع کرده و شما را پاک می‌کند و همچنین از شما حمایت خواهد کرد.

می‌گویند که وجود سنگ کریستال باعث می‌شود کیفیت نور هاله در شما تقویت شود و به‌عنوان یک پوشش محافظتی خواهد بود. لباس زیر ابریشمی نیز می‌تواند خواص سنگ کریستال را داشته باشد. مخصوصاً برای بچه‌هایی که تازه به دنیا آمده‌اند. برای دور شدن از انرژی‌های منفی در هنگام ترس یا عصبانیت و ناراحتی روش‌های دیگری به شما پیشنهاد می‌شود.

بسته‌شدن چاکراها

علت مسدود شدن جریان انرژی در چاکراها می‌تواند هرگونه ناراحتی، استرس، عصبانیت و غیره باشد. این مسدود شدن در جسم و روح و ذهن حالت نامتعادلی را ایجاد می‌کند. زیرا چاکراها به هر اتفاق بیرونی واکنش نشان می‌دهند و تحت‌تأثیر این اتفاقات باز یا بسته می‌شوند. سنگ‌های هفت چاکرا انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید دسته‌بندی‌های آن را در وب سایت طب سنگ ملاحظه کنید.

مزایا استفاده از سنگ هفت چاکرا

خواص سنگ هفت چاکرا در بدن انسان شامل موارد زیر است:

  • این سنگ‌ها به درک احساسات و عواطف دیگران کمک می‌کنند.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تصفیه خون
  • کاهش دادن فشارخون
  • تسکین التهاب و خنک‌کننده
  • ازبین‌بردن حالت‌های بی‌خوابی، سرگیجه و افسردگی
  • بهبود پیداکردن سیستم تنفسی، عصبی و گلو
  • تنظیم کردن غده تیروئید
  • افزایش خودشناسی، بینش، عقل
  • حفاظت در برابر حملات روانی
  • افزایش دادن قدرت درک، روشنی و شهود

شما می‌توانید از این سنگ‌های هفت چاکرا به‌عنوان یک اکسیری قدرتمند به‌عنوان یک اثر معنوی و مادی برای بدنتان استفاده کنید.در این روش سنگ‌ها را به همراه خود داشته باشید. به‌طوری‌که با کالبد و جسم شما در ارتباط باشند سپس بایستید به‌طوری‌که پاهایتان از هم فاصله داشته باشد برای چند ثانیه عضلاتتان را منقبض کنید. اگر تنها هستید فریاد بزنید یا اینکه می‌توانید ریه‌هایتان را خالی کنید. سپس این کار را چندین بار تکرار کنید تا حالتان بهتر شود.

تمیزکردن سنگ هفت چاکرا و شارژ آن

شما با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانید سنگ‌های چاکراهای مخصوصتان را پاک‌سازی کرده و هم شارژ کنید.

تمیزکردن سنگ هفت چاکرا و شارژ آن
تمیزکردن سنگ هفت چاکرا و شارژ آن

اسطوخودوس

اسطوخودوس یک گیاه دارویی است که می‌توانید برای پاک‌سازی و شارژ استفاده کنید. به این صورت که چند قطره از روغن گیاه اسطوخودوس را در یک لیوان آب گرم بریزید و اجازه می‌دهید که چند ثانیه روی شعله گاز بماند. بعد آن را در مقابله با بخار آن قرار می‌دهید تا هم پاک‌سازی شود و هم شارژ.

قراردادن سنگ در زیر خاک

از راه‌های دیگری که می‌توانید برای پاک‌سازی و شارژ سنگ هفت چاکرا استفاده کنید این است که می‌توانید سنگ را در زیر خاک باغچه، گلدان و یا هر جای دیگری دفن کنید. اما یادتان باشد که سوراخ نه زیاد عمیق و نه زیاد کم‌عمق، سپس بعد از ۲ الی ۳ روز آن را از زیر خاک بیرون آورید.

شعله شمع

یکی از روش‌های مؤثر برای اینکه بتوانید سنگتان را پاک‌سازی کنید شعله شمع است که جزوه روش‌های آسان و در دسترس خواهد بود.

در ابتدا یک شمع کوچک را روشن کرده و سنگتان را به‌آرامی دورتادور شعله شمع بچرخانید. با این کار هم سنگ پاک‌سازی و هم شارژ می‌شود.

نمک

از نمک می‌توانید برای شارژ کردن سنگ‌های چاکرا استفاده. برای این کار بهتر است که حدود ۳ تا ۴ قاشق نمک دریایی یا نمک هیمالیا را در یک ظرف آب بریزید. سپس سنگتان را به مدت ۷ ساعت درون آن قرار دهید.

مسیرهای آب

یکی از روش‌های آسان برای شارژ و پاک‌سازی سنگ هفت چاکرا گذاشتن آن سنگ در مسیر آب جاری و خنک است.

ماه

نور کامل ماه نیز یکی از روش‌های دیگر برای شارژ کردن سنگ هفت چاکرا است. شما سنگتان را آماده و در زیر نور کامل ماه قرار می‌دهید سپس قبل از طلوع خورشید آن را بردارید.

خورشید

زمانی که خورشید در حال طلوع کردن است، می‌توانید سنگ را روی زمین یا بر محل چاکرای مورد نظرتان قرار دهید. سپس بعد از ۱۰ دقیقه زمانی که نور خورشید به شما رسید آن را بردارید.

تمیزکردن سنگ هفت چاکرا یا همان پاک‌سازی بهتر است پس از هر بار استفاده درمانی یا هفته‌ای یک‌بار تمیز شوند. دقت کنید که اگر پاک‌سازی سنگ انجام شد و احساس کردید که حس خوبی به سنگ ندارید یا احساس سنگینی می‌کنید، بهتر است زمان زیادی را برای پاک‌سازی بگذارید.

مراقبت کردن از سنگ‌ هفت چاکرا

در این قسمت به روش‌های مراقبت از سنگ هفت چاکرا خواهیم پرداخت. هرچقدر که شما بیشتر از سنگ‌های چاکرا مراقبت کنید، قطعاً در افزایش طول عمر آن‌ها مؤثر خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین عوامل برای نگهداری و افزایش طول عمر سنگ‌های چاکرا، دورنگه داشتن سنگ از برخورد با مواد شوینده و شیمیایی است. البته که به نوع سنگ نیز بستگی خواهد داشت. اما بعضی از سنگ‌ها مقاومت بالاتری نسبت به این مواد دارند و دیرتر نیز آسیب می‌بینند مانند سنگ عقیق.

همچنین شما می‌توانید سنگتان را بر زیر آب‌های روان مثل جوی، آب شیر و رودخانه قرار دهید. این کار را بهتر است هر روز انجام دهید.

تشخیص اصل بودن سنگ هفت چاکرا با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟ قطعاً از وجود چاکراهای انرژی در بدنتان اطلاع دارید. معمولاً انسان‌ها برای تحریک کردن و فعال‌شدن این چاکراها از عناصر درونی و بیرونی مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از این عناصر بیرونی سنگ‌ها هستند.

سنگ‌هایی که به‌صورت طبیعی انرژی را به انسان منتقل می‌کنند این سنگ‌ها گران‌قیمت هستند بنابراین در هنگام خریدشان باید حتماً دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید اصل و تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهید.

مراقبت کردن از سنگ‌ هفت چاکرا

راه‌هایی برای تشخیص اصل و تقلبی بودن سنگ هفت چاکرا

در بدن انسان هفت چاکرا اصلی وجود دارد که هرکدام از این چاکراها سنگ‌های مختلفی دارند. در موقع خرید این سنگ‌ها باید بتوانید سنگ اصل و غیر اصل را تشخیص دهید. زیرا قطعاً نمی‌خواهید که پول سنگ اصل را بدهید اما یک سنگ تقلبی نصیبتان شود پس این قسمت را از دست ندهید.

قطعاً در نگاه اول تفاوت بین سنگ اصل و تقلبی را تشخیص نخواهید داد؛ بنابراین باید کارهای بیشتر از یک نگاه انجام دهید تا متوجه این تفاوت‌ها شویم.

سنگ‌هایی که تقلبی هستند همه چیزهایشان شبیه یک سنگ اصل و واقعی است. اما در بیشتر مواقع سنگ‌های تقلبی حالت سنگ‌های مصنوعی را دارند. به این صورت که یک حالت پلاستیکی دارند و متوجه اصل نبودنشان خواهید شد.

سنگ‌های اصلی به دلیل اینکه در طبیعت وجود دارند دارای درز و شکاف‌هایی نیز است ولی سنگ‌های تقلبی این‌گونه نیستند.

همچنین یکی دیگر از راه‌های تشخیص سنگ اصل از غیر اصل، این است که سنگ‌های تقلبی بیشتر از سنگ‌های اصلی درخشندگی دارد. زیرا سنگ‌های اصلی در طبیعت بوده و بیشتر فرسایش پیدا می‌کنند.

راه دیگر برای تشخیص مقایسه وزن سنگ است. سنگ‌های مصنوعی چگالی بیشتری نسبت به سنگ‌های طبیعی دارند و سنگین‌تر به نظر می‌رسند. برای این روش بهتر است که سنگ را در دست بگیرید تا بتوانید وزن آن را چک کنید.

از لحاظ قیمت نیز سنگ‌های مصنوعی کم‌ارزش‌تر و ارزان‌تر خواهند بود. در ضمن شما اگر قصد خرید سنگ‌های اورجینال و اصل دارید، از طریق وب سایت طب سنگ برای خرید اقدام نمایید. چرا که در این وب‌سایت سنگ‌های چاکرا اصل بوده و این سایت معتبر است.

تفاوت سنگ هفت چاکرا اصل و تقلبی

هفت چاکرا سنگ‌های متفاوتی دارد که ما در این قسمت به چند مورد از آن‌ها بیشتر اشاره نخواهیم کرد.

مروارید: سنگ هفت چاکرا

یکی از روش‌های قدیمی برای تشخیص مروارید اصل از تقلبی این بود که آن را روی زبان قرار می‌دادند و به پشت دندان‌هایشان می‌کشیدند. به این صورت که مرواریدهای اصل حس ریگ یا شن مانند را در دهان ایجاد می‌کردند. زیرا از همین جنس بودند اما نمونه‌های تقلبی بسیار نرم‌تر بودند و در دهانتان چنین حسی را به شما القا نمی‌کرد.

حتی شما می‌توانید با کشیدن ناخن‌هایتان بر روی سطح مروارید تشخیص دهید که این مروارید اصل یا تقلبی است. زیرا باید به شما حس ریگ و شن بدهد.

روش دیگر برای تشخیص مروارید اصل از تقلبی این است که به دمای مروارید توجه کنید. مروارید را در دستتان بگیرید و ببینید چه حسی روی پوستتان ایجاد می‌شود. مرواریدهایی که اصل باشند باید برای چند ثانیه از پوستتان خنک‌تر به نظر می‌رسند تا اینکه به دمای بدن شما برسند.

الماس: سنگ هفت چاکرا

معمولاً روش‌های زیادی برای تشخیص اصل و تقلبی بودن الماس وجود دارد. یکی از روش‌هایی که بیشتر استفاده می‌شود این است که می‌توانید با الماس شیشه را ببرید زیرا الماس اگر اصل و واقعی باشد می‌تواند شیشه را ببرد.

یکی دیگر از روش‌ها برای تشخیص الماس این است که الماس را در دهان خود قرار داده و نفس گرم خود را به آن بدهید. یا به عبارتی بر روی الماس، ‌ها کنید اگر بخار بر روی الماس سریع از بین رفت یعنی الماس اصل است.

همچنین شما می‌توانید به میزان انعکاس نور در الماس دقت کنید. هرچقدر که انعکاس نور در الماس بیشتر باشد یعنی الماس اصل است.

الماس: سنگ هفت چاکرا

یاقوت سرخ : یکی دیگر از سنگ هفت چاکرا

یکی دیگر از سنگ‌هایی که در هفت چاکرا کاربرد دارند یاقوت سرخ است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای تشخیص این سنگ استفاده کنید توجه به رنگ آن است. یاقوت سرخ باید قرمز روشن باشد و معمولاً یاقوت‌های تقلبی تیره‌تر خواهند بود. لعل و یاقوت سرخ شبیه هم هستند اما لعل قرمز تیره‌تری خواهد بود.

یکی دیگر از روش‌ها برای تشخیص یاقوت سرخ اصل این است که یک سکه بر روی آن بکشید. اگر خراش برداشت یعنی تقلبی است. زیرا یاقوت‌ها سخت هستند و خراش برنمی‌دارند.

یاقوت کبود: سنگ هفت چاکرا

بعد از الماس می‌توان گفت یاقوت کبود از نظر سختی در رتبهٔ دوم قرار می‌گیرد. می‌توانید همان تست‌هایی که بر روی یاقوت سرخ انجام داده‌اید را بر روی یاقوت کبود نیز امتحان کنید.

رنگ یاقوت کبود آبی تیره است و وقتی آن را زیر نور حرکت می‌دهید نباید نور دیگری را منعکس کند. باید حتماً همان نور اصلی را منعکس کند. معمولاً یاقوت‌هایی که تقلبی هستند روشن‌تر و درخشان‌تر دیده می‌شوند.

به دلیل سخت بودن این سنگ‌ها نباید خراشیده شوند. پس یکی دیگر از روش‌ها برای تشخیص یاقوت کبود این است که بر روی آن خراش بیندازید.

زمرد سبز:سنگ هفت چاکرا

برای اینکه بتوانید زمرد سبز اصل را از غیر اصل تشخیص بدهید، کمی کارتان سخت‌تر می‌شود. اگر زمرد سبز اصل باشد، می‌توانید بر روی سطح این سنگ عیب‌ونقص‌های زیادی را مشاهده کنید. به‌این‌ترتیب به دنبال سطوح ناهموار، حفره‌ها و خراشیدگی‌ها بگردید.

بیشتر افراد فکر می‌کنند که بهترین زمردها از کلمبیا استخراج می‌شوند. اما زمرد را در برزیل و افغانستان نیز می‌توانید بیابید. این در صورتی است که زمردهایی که از کلمبیا می‌آیند، رنگشان متفاوت‌تر است.

زمرد کلمبیا رنگ سبز آبی دارد و یک هاله‌ای از سبز مایل به زرد درون آن‌ها وجود خواهد داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *