مجله طب سنگ, مقالات

راهنمای خرید سنگ جید

خرید سنگ جید

برای خرید سنگ جید اصلی در ابتدا باید آن را بشناسید :

خالص و ناب بودن  سنگ جید  نیز توسط سختی و مقاومت آن تعیین می شود . سنگ جید  به سه درجه A ، B و C تقسیم می شود. سنگ جید  نوع A  طبیعی و خالص است. این سنگ هیچگونه تغییر مصنوعی و آزمایشگاهی نداشته و رنگ آن کاملاً  طبیعی و به دور از ناخالصی است.  نوع B و C این سنگ ارزان تر است ، اما در آزمایشگاه اصلاح شیمیایی شده اند . در ادامه به راهنمای خرید سنگ جید خواهیم پرداخت.

یشم از دو و نوع کانی مختلف تشکیل می شود . باید بدانید که در حال خرید جیدایت  یا نفریت هستید. نفریت کمترین ارزش در سنگ یشم دارد  . جیدایت به کار رفته در سنگ یشم  در رنگ های مختلف موجود است ، اما نفریت فقط به رنگ های طبیعی سبز ، سفید و گاهی زرد و قرمز وجود دارد .

در راهبطه با راهنمای خرید سنگ جید باید بگوییم که هنگام خرید سنگ جید ، باید حواستان را جمع کنید که سنگ نفریت را به جای جیدایت به شما نفروشند .  این دو نوع کانی دارای ترکیبات معدنی کاملاً متفاوتی هستند ؛ در جیدایت پیروکسن دارای محتوای آلومینیوم بالا است ، در حالی که آمفیبول نفریت دارای مقدار زیادی منیزیم است. این دو کانی ظاهری مشابه دارند ، فقط با کمک  متخصصان جواهرات و با استفاده  تجهیزات آزمایشگاهی می توان سنگ  جیدایت  را از نفریت تشخیص داد .

خرید سنگ جید

مشخصات سنگ جید

سنگ جیدایت  از سدیم و آلومینیوم اشباع شده و تشکیل می شود . سختی و مقاومت این سنگ بین 6.5 تا 7 است. دارای تنوع رنگی  بسیار زیادی است و مشهورترین رنگ این سنگ  سبز است. گرانترین معادن سنگ جیدایت در میانمار استخراج می شوند و سپس هر ساله در مرکز تجارت گوهر ، سنگ یشم  و مروارید در یانگون معامله می شوند. هنگ کنگ یکی دیگر از مراکز تجاری سنگ جید  است. سنگ  جید سخت تر و متراکم تر از نفریت است. به دلیل کمیابی و نادر بودن این سنگ ، قیمت و ارزش آن بسیار بالاتر از سنگ  نفریت است .

سختی و مقاومت  نفریت 6 تا 6.5 است که نرمتر از جیدایت است. به دلیل قیمت پایین و هزینه ساخت کمی که  نفریت دارد ،  بسیاری از جواهرات طلا و صنایع دستی از نفریت هستند .  از این نوع سنگها در ساخت اشیا تزئینی و منبت کاری حجمی مانند مجسمه های مذهبی بسیار استفاده می شود. چین ، روسیه ، گواتمالا و نیوزیلند بیشترین ذخایر نفریت با کیفیت را دارند.

چگونه سنگ جیدایت اصلی خریداری کنید؟

سنگ جید ویژگی های مفید زیادی برای روح و جسم دارد و به دلیل داشتن این ویژگی های منحصر به فرد طرفداران زیادی برای داشتن این سنگ وجود دارد . چینی ها در دوران باستان معتقد بودند که این سنگ  مقدس بوده و برای جلوگیری از دوری شیطان از مردگان ، آن را بین لب ، گوش و بینی مردگان قرار می دهند. این سنگ برای درمان صرع ، بیماری های ریوی و بیماری های پوستی ، تسکین مشکلات بارداری و زایمان و درمان سردردهای مزمن و میگرن کاربرد زیادی دارد .

ثابت شده است که قرار داردن سنگ جید اصلی در خانه و یا اتاق می تواند انرژی منفی را از دور کند و انرژی مثبت را پخش کند . سنگ جید اصلی برای جلوگیری از سکته ی قلبی ، درمان یبوست و رفع نفخ معده ، بسیار شفا بخش است .

خرید سنگ جید

چگونه خرید سنگ جید اصلی را انجام دهیم ؟

در ادامه با معرفی چند ترفند برای شناسایی سنگ جید اصلی به منظور راهنمای خرید سنگ جید به شما کمک خواهیم کرد که غیر اصلی این سنگ را خریداری نکنید .

جواهراتی که با سنگ جید ساخته می شوند را با رنگهای متنوع  می توان در بازار یافت .  از سبز تا قرمز ، بنفش ، زرد ، قهوه ای و حتی سیاه می توان مشاهده کرد.  سبز رایج ترین رنگ زمرد است ، به همین دلیل است که ما حتی از اصطلاح سبز زمرد برای لباس و سایر موارد استفاده می کنیم. هنگام خرید جواهرات جید  به دنبال سبک هایی با رنگ های روشن  باشید. جواهرات اصلی و گران قیمت معمولاً به رنگ سبز تیره هستند .

به ساختار سنگ جید  اصلی توجه کنید . سنگ جید اصلی شیار و حباب دارد و در هیچ زمان نمی تواند سطحی صاف داشته باشد . شکاف ها و شیار های روی سنگ جید را حتما مورد بررسی قرار دهید تا از ناهموار بودن سطح آن اطمینان حاصل کنید . برای خرید سنگ جید به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و پس از خریداری سنگ جید از فروشنده کارت شناسایی سنگ را حتنا دریافت نمایید .   اطمینان حاصل کنید که آنها کوارتز را رنگ آمیزی  نکنند  و به جای سنگ جید  آن را در اختیار شما قرار می دهند.

دمای سنگ را تست کنید . روش آسان دیگر برای شناسایی سنگ جید  اصلی ، نگه داشتن آن برای چند دقیقه در دست خود است. خود سنگ سرد است اما اگر آن را چند دقیقه نگه دارید ، داغ می شود. این نشانه اصلی بودن یشم است.

برای تست سنگ جید  از قیچی استفاده کنید . برای آزمایش سنگ جیدیت  می توانید از ابزارهای ساده ای مانند قیچی نیز استفاده کنید. برای تراشیدن سنگ جیدایت از قیچی تیز استفاده کنید. اگر خراش های سفید پس از تمیز شدن ناپدید شوند ، به این معنی است که جید اصلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *