مجله طب سنگ

ماساژ سنگ نمک چیست؟ مزایا و معایب ماساژ با سنگ نمک

ماساژ سنگ نمک چیست؟ مزایا و معایب ماساژ با سنگ نمک

به‌طورکلی نمک‌های معدنی دارای فواید بی‌شماری هستند و هنگامی که این مواد معدنی از طریق پوست و ماساژ، جذب بدن می‌شوند، نمک به تعادل PH بدن کمک می‌کنند و همچنین به بهبود متابولیسم، بهبود گردش خون و آرامش سیستم عصبی کمک می‌کند. از دیگر نتایج استفاده از ماساژ سنگ نمک، کاهش علائم پیری است.

در حالت کلی تحقیقات در ابعاد بزرگ خیلی کمی در ارتباط با اهمیت و مزیت نمک در سلامتی انجام‌گرفته‌است اما تحقیقات در ابعاد کوچک‌تر در اواخر دهه 1990 نیز تأثیرگذار بودن ماساژ نمک و یا هر حالت دیگری از نمک را در سلامتی، نتیجه داد.

ماساژ سنگ نمک هیمالیا بخشی از مجموعه جدیدی از روش‌های درمانی در گلنوود اسپرینگز، کلرادو است. نمکی که در ماساژ نمک در کشورهای دیگر، استفاده می‌شود از منطقه پنجاب پاکستان، نزدیک پایه کوه‌های هیمالیا است. محدوده نمک، همان‌طور که نامیده می‌شود، یک دریا اولیه بود خیلی قبل از اینکه نیروهای زمین‌شناسی برخی از بلندترین قله‌های جهان را ایجاد کنند. در ایران هم با توجه به منابع عظیم از موادمعدنی و نمک، از نمک‌های بسیار خاص در مجموعه‌ی خود استفاده می‌کنیم.

مزایای ماساژ نمک

سنگ نمک هیمالیا به‌طور مشخص صورتی است و شامل 84 ماده معدنی و عناصر طبیعی است. مدت‌هاست که در سنت‌های شرقی برای سلامتی و شفابخشی استفاده می‌شود، درحالی‌که غرب اخیراً از این نوع سنگ نمک برای تقویت سلامتی استفاده‌می‌کنند.

سیستم عصبی پاراسمپاتیک چه ارتباطی با ماساژ دارد؟

این سیستم عصبی از نظر علمی به‌عنوان یکی از سه بخش سیستم عصبی خودمختار است. در برخی موارد به آن سیستم استراحت و هضم می‌گویند. این سیستم انرژی را حفظ می کندو ضربان قلب را کاهش می‌دهد. علاوه‌برآن فعالیت روده و غدد را افزایش می‌دهد و یک سری عضلات خاص در دستگاه گوارش را شل می‌کند. زمانی که این سیستم فعال گردد، احساس آرامش را در ذهن و بدن ایجاد می‌کند.

انسان این توانایی را دارد که این سیستم را تحریک کند و بلافاصله استرس خود را کاهش دهد. به جز کاهش استرس می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند، فشارخون را کاهش دهد و خلق‌وخو را بهبود می‌دهد. یکی از راه‌های مؤثر برای فعال‌کردن این سیستم از طریق ماساژ است.

فواید ماساژ با سنگ نمک

  • قند خون سالم را تقویت می‌کند.
  • به کاهش فشارخون کمک می‌کند.
  • از سیستم تنفسی سالم و سینوس‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • سلامت استخوان را تقویت می‌کند و از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند.
  • گردش خون را بهبود می‌بخشد.
  • اضطراب را برطرف می‌کند و بی‌خوابی را برطرف می‌کند.
  • پوست راکمی لایه‌برداری می‌کند و بسیار آرامش‌بخش است.

با گرم شدن سنگ ماساژ نمک، یون‌های منفی منتشر می‌شوند و این امر دارای مزایای بی‌شماری برای سلامتی است. از هوشیاری ذهنی بالاتر تا محافظت در برابر میکروب‌های موجود در هوا در طول ماساژ، درمانگران با استفاده از روش‌های ماساژ سوئدی از سنگ نمک هیمالیا گرم استفاده می‌کنند تا فشار وارد کنند. در طول دوره درمان، مواد معدنی از طریق پوست جذب می‌شوند. این کار تأثیر یک احساس عمیق رفاه را به شما می‌دهد.

ماساژ با سنگ نمک هیمالیا همچنین می‌تواند میدان الکترومغناطیسی بدن را صفر کند. دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن و رایانه می‌توانند جریان انرژی طبیعی درون بدن را مختل کنند. ساختار خنثی و فرکانس تشدید طبیعی سنگ به تنظیم مجدد مسیرهای انرژی و بازگرداندن تعادل به سیستم عصبی مرکزی کمک می‌کند.

ماساژ سنگ نمک

خواص سنگ نمک ماساژ

اگر به مراکز نمک درمانی مراجعه کرده باشید دیده‌اید که از سنگ‌های نمکی برای ماساژ استفاده می‌کنند. سنگ‌های نمک از لوازمی است که بیش‌ترین تاثیر را هنگام ماساژ القا می‌کند اگر بخواهیم از خواص سنگ نمک ماساژ بگوییم قطعا ساعت‌ها طول می‌کشد زیرا دارای خواص بی نظیر و زیادی است، یکی از مهم‌ترین خواص سنگ نمک ماساژ تسکین‌دهنده درد است که هر کسی می‌خواهد بلافاصله پس از ایجاد درد آن ریشه‌کن کند از دیگر خواص سنگ نمک کاهنده فشار خون بودن آن است که در مدت کوتاه موقع ماساژ که روی بدن قرار می‌گیرد با کاهش دادن فشار خون آرامش و راحتی خیلی زیادی ایجاد می‌کند که فرد دوست دارد چند ساعتی بخوابد.

مزایای سنگ نمک ماساژ

طبق تحقیقات انجام شده یکی از فواید سنگ نمک آرامش بخش‌بودن آن است که سبب می‌شود بعد از ماساژ به راحتی بخواهید یعنی خوابی عمیق و لذت بخش تجربه کنید. از دیگر فواید سنگ نمک ماساژ می‌توان به شفاف‌کننده و زیبا کننده پوست اشاره کرد که پوست را جلا می‌دهد و سلول‌های مرده آن را جدا می‌کند و در نهایت سبب درخشندگی آن می‌شود. سنگ نمک سبب کاهش خستگی و کوفتگی عضلات می‌شود از این رو توصیه می‌شود در دوره‌های زمانی معین برای ماساژ به مراکز درمانی مراجعه فرمایید. البته مزایای دیگری از سنگ نمک وجود دارد که در موارد پایین آن‌ها را ذکر نموده‌ایم لطفا این موارد را به طور کامل مطالعه نمایید:

  • درمان دیسک کمر به وسیله سنگ نمک
  • درمان سیاتیک به وسیله سنگ نمک
  • سنگ نمک در کاهش دیابت خون نقش بسیاری دارد.
  • از سنگ نمک برای لاغری نیز استفاده می‌شود.
  • برای درمان پسوریازیس
  • سنگ نمک ماساژ برای از بین بردن پف پلک و پف زیر چشم
  • استفاده از سنگ نمک ماساژ برای التهابات پوستی و خشکی آن
  • استفاده از سنگ نمک برای کاهش تهوع
  • برای کاهش درد نیش زبور و دیگر حشرات بهتر است از سنگ نمک استفاده کنید.
  • و مزایایی از این قبیل…

همه مزایا و فوایدی که در موارد بالا به آن‌ها اشاره شده‌است طی ماساژ مکرر و هم چنین دوره‌های زمانی معین تاثیر خود را می‌گذارند پس اگر می‌خواهید از تمام مزایا و فواید سنگ نمک ماساژ بهره‌مند شوید باید بلافاصله بعد از احساس درد و هر کدام از موارد نیاز به ماساژ سنگ نمک سریعا چاره‌جویی کنید و به مرکز نمک درمانی در نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید و به راحتی چنین دردهایی را درمان کنید.

چگونه می‌توان از سنگ نمک داغ برای ماساژ استفاده کرد؟

استفاده از سنگ نمک برای ماساژ سنگ‌داغ هیچ علم موشکی نیست. درمانگران سنگ‌ها را گرم می‌کنند و از سنگ‌های داغ یا گرم ملایم به‌عنوان کشیده دست استفاده می‌کنند.

در طول ماساژ درمانی، تعدادی سنگ یا توپ ماساژ نمک هیمالیا در نقاط محرک خاصی از بدن شما قرار می‌گیرند. این سنگ‌ها نقاط را شل می‌کنند و باعث می‌شوند انرژی به‌آرامی جریان یابد. برخی از این نقاط مفاصل، نخاع و کف دست شما هستند.

از تکنیک‌های ماساژ سوئدی برای اعمال فشار با سنگ‌های گرم در مناطق مختلف بدن استفاده می‌شود.

برخی از گلوله‌های نمکی یا سنگ‌های نمکی استفاده‌شده اندکی حالت نوک تیز دارد که به شما در ایجاد فشار در مناطق مشکل کمک می‌کند. ماساژ نمک نه‌تنها عضلات دردناک و تحت‌فشار را شل می‌کند بلکه به تعادل میدان الکترومغناطیسی بدن نیز کمک می‌کند. این سنگ به دلیل فرکانس تشدید طبیعی توانایی تنظیم مسیرهای انرژی بدن و متعادل‌سازی سیستم عصبی را دارد.

انواع ماساژ بانمک

ماساژ کامل بدن:  این نوع ماساژ به کمک نمک‌ریز انجام می‌گیرد و به کمک گرم‌شدن نرم از طریق مالش آن بر بدن، یون‌های نمک را در بدن و پوست آزاد می‌کند و باعث آرام شدن سیستم عصبی می‌شود.

ماساژ بخشی از بدن: در این نوع ماساژ سنگ‌های نمک بر روی پشت شخص قرار می‌گیرد. این نوع سنگ‌ها از قبل گرم شده‌اند و از طریق این گرما نه‌تنها خون در بدن بیشتر جریان پیدا می‌کند، بلکه خود نمک هم خاصیت‌های خود را نشان می‌دهد.

اگر قصد ضدعفونی نمک خود را دارید پیش از هر چیزی بدانید که نمک ضدمیکروبی است و نیازی به ضدعفونی ندارد. اما ازآنجایی‌که نمی‌توانیم این را تضمین کنیم، توصیه می‌کنیم سنگ‌ها را با Benefect تمیز کنید. به‌سادگی سنگ‌ها را اسپری کنید و بلافاصله خشک کنید. Benefect 100٪ گیاهی است و نمک را تجزیه نمی‌کند. روش دیگر، سنگ‌ها را با محلول خانگی آویشن و روغن درخت چای اسپری کنید و بلافاصله خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *