نمک درمانی چیست و چه مزایایی دارد؟

درمان نمکی چیست؟

درمان نمکی معروف به نمک درمانی یک درمان قوی، طبیعی در یک محیط کنترل شده هوا می باشد که اقلیم غار نمکی را برای درمان عارضه های پوستی و تنفسی شبیه سازی میکند. این گرایش زودگذر سلامت نمی باشد- از یونانیان باستان تا پزشکان امروزی، متخصصان پزشکی از اثرات شگفت انگیز آن دفاع کرده اند.

غار نمکی چیست؟

غار نمکی یک زنجیره از کلینیک های ارائه دهنده معالجات نمک درمانی 100% طبیعی، موثر و بی خطر می باشد. ملاقات کنندگان تنها در یکی از اتاق های درمان ما که در آن اقلیم کوچک التیام بخش غار نمکی توسط ابزارهای پیشرفته بنام Breeze Tronic Pro ساخته شده است، می نشینند. این فناوری تنها توسط حق امتیاز غار نمکی در انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد.

یونانیان باستان یک یا دوچیز می دانستند…

و یکی از آنها تاثیر مثبت نمک بر راه هایی هوایی بود. پس از آن داستان به سال 1843 جهش می یابد، زمانیکه یک پزشک هلندی ثبت کرد که چگونه کارکنان معدن نمک از همان مشکلات تنفسی همانند جمعیت کلی، رنج نمی برند. نمک درمانی در یک محیط کنترل شده در سال 1989 در روسیه آغاز به تولید شد. اولین غارنمکی در سال 2008 در انگستان افتتاح شد.

غار نمکی داستان را برای دنیای امروزی به ارمغان آورده است

 پس از مشتاق شدن درباره اثر نمک درمانی، بنیانگذاران دنیز گال و صوفیا بنک دوره رایزنی با دانشمندان و پزشکان برای گسترش Breeze Tronic Pro، پیچیده ترین فناوری برای همانندسازی غار نمکی را آغاز نمودند.

سنسورهای استراتژیک که تنها یکی از راه های سطح نمک در جو می باشند، مداوم در اتاق های درمان نظارت می شوند. Breeze Tronic Pro به مراتب نسبت به گزینه های ارزان قیمت تر که غیرموثر و بطور بالقوه مضر هستند، برتری دارد.

نحوه کار آن

نمک دارای خواص ذیل می باشد :

  • ضد باکتری

• ضد التهاب

• تاثیرات Mucolytic: مخاط زیاد را سست می کند و سرعت انتقال mucociliary را بالا می برد.

• عوامل پاتوژن را حذف می کند (گرده موجود در هوا)

• سطح IgE را کاهش می دهد (حساسیت بیش از حد سیستم ایمنی)

هنگام استراحت در اتاق های درمان، مشتریان هوای سرشار از نمک، خشک را به درون ریه های خود استنشاق می کنند، که منافع شفا بزرگترین التیام خود را انجام می دهند. نمک، مخاط را سست می کند، که بسرعت شروع به پاکسازی می کند و التهاب کاهش می یابد، که فضای بیشتری در راههای هوایی برای تنفس شما ایجاد می کند. علائم گاها تا 12 ماه فروکش می کند.

عارضه خود را برای مطالعه داستانهای موفق انتخاب کنید :

آسم، سینوزیت، تب یونجه یا آلرژی، COPD– برونشیت و آمفیزم، برونشکتازی، سرفه، فیبروز کیستیک

نمک درمانی بطور قابل توجهی قادر به کمک در :

  • کاهش نیاز به اسپری و آنتی بیوتیک

• تسهیل در تنفس تنها پس از چند جلسه

• بهبود عملکرد ریه

• کاهش تعداد بستری شدن در بیمارستان

• کاهش عطسه، سرفه و تنگی نفس

• پاکسازی مخاط و خلط چسبنده از ریه ها

• افزایش مقاومت نسبت به بیماریهای مجرای تنفسی

• بالا بردن قدرت سیستم ایمنی

• طولانی کردن زمان بهبود بیماری

• بهبود سلامت عمومی و کیفیت زندگی

• اثر درمان وابسته به عارضه ها 98-75 % تخمین زده شده است

• افزایش عملکرد ورزشی برای حرفه ای ها

مشتریان ما بهترین تبلیغات ما هستند

بیش از 25 هزار بیمار در پنج سال اول به کلینیک های غار نمکی مراجعه کرده اند. طبق یک نظر سنجی نه دهم مشتریان این درمان را توصیه کرده اند و نسبت به بهبودهایشان راضی هستند. برخی از این داستان های موفق را برای درک چگونگی کمک کردن به آنها- و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند- را مطالعه کنید.

پروژه NHS

در سال 2011 غار نمکی از طرف NHS برای شرکت در یک پروژه آزمایشی، بعنوان بخشی از برنامه بودجه بهداشت فردی، بمنظور ارائه درمان برای یک فرد مبتلا به COPD بنام کلارا بوفونگ، دعوت شد. NHS هزینه درمان او را پرداخت و آنها وی را بیش از یک سال کنترل می کردند.

کلارا بوفونگ که در این پروژه شرکت نمود، شرح می دهد:

غار نمکی زندگی مرا تغییر داد. پیش از اینکه به غارنمکی مراجعه کنم از تعداد زیادی آنتی بیوتیک و استروئید استفاده می کردم، هیچکدام از آنها حال من را بهبود نبخشید. اساسا در منزل محبوس شده بودم، و بعلت اینکه تنفس من پرصدا بود، از معاشرت با افراد تنفر داشتم. با این حال، اکنون با قدردانی از غارنمکی این تغییر کرد. می دانم که هرگز بطور کامل بهتر نمی شوم، اما غار نمکی به من زندگی دوباره بخشید و بیماری ام را بگونه ای که دوباره از زندگی ام لذت ببرم، مدیریت کرد. هنگامیکه از غارنمکی خارج می شوم احساس بسیار دلپذیری دارم. من آن را بهشت روی زمین می نامم. اگر نمک درمانی می تواند برای من نتیجه بخش باشد پس برای همه اینگونه است، بنابراین من از همه مبتلایان به COPD می خواهم تا به آن مراجعه کنند.

از اول آوریل سال 2014 هرکس که برای تامین مالی بهداشت و درمان مداوم NHS واجد شرایط است بمنظور اعمال بودجه بهداشت فردی دارای حقوقی می باشد. چنانچه شما بودجه بهداشت فردی اعمال کردید، همراه با تیم NHS تان (مانند GP) یک طرح درمانی ایجاد می کنید. این طرح بهداشت فردی و نیازهای شناخته شده تان را ، اهداف بهداشتی که می خواهید به آن دست پیدا کنید، میزان سرمایه در بودجه و چگونگی اینکه شما آنرا مصرف می کنید را تنظیم می کند. شما می توانید از بودجه بهداشت فردی بمنظور پرداخت برای طیف گسترده ای از اقلام و خدمات شامل درمان ها، مراقبت فردی و تجهیزات، استفاده کنید. بیماران جدید واجد شرایط برای تداوم بهداشت و درمان از ابتدای آوریل 2014 نیز همان حقوق را دارا هستند.

مطالعات پزشکی

در مطالعات بالینی، درمان نمک ( معروف به نمک درمانی) برای اثربخشی در برطرف کردن علائم بیماری های پوستی و تنفسی اثبات شده است. در طول یکی از مطالعات بالینی، نمک درمانی منجر به بهبود وضعیت بالینی در :

  • 85% موارد آسم خفیف و متوسط

• 75% موارد آسم شدید

• 97% موارد برونشیت مزمن، برونشکتازی و فیبروز کیستیک شده است.

چرا نمک درمانی ائوروسل خشک بیشتر از دیگر شکل های این درمان موثر می باشد؟

درمیان فناوری ائوروسل دیگر انواع نمک درمانی وجود دارند که ادعا می شود موثر هستند. این درست نیست.

دو روش نمک درمانی وجود دارد که بطور رایج فروخته می شود: اولین با قرار دادن مقدار زیادی نمک یا آجرهای نمکی در یک اتاق می باشد. دلیلی که این روش درمان موثر نیست این است که نمک کافی نمی تواند در اتاقی با اندازه های ذرات درست برای درمان عارضه های مختلف بخار شود. شما باید ساعت ها در یک اتاق شبیه به این برای احساس هرگونه تاثیر بگذرانید و صدها مشتری دیگر که داخل و خارج می شوند می بایست از هوای نمکی بسرعت حداکثر استفاده را بکنند.

روش دوم نمک درمانی مرطوب می باشد. در این تکنیک یک محلول سالین در هوا بخار می شود و توسط مشتریان استنشاق می شود. هرچند این از روش اول موثر تر است، نمک مرطوب تنها به سطح فوقانی راه های هوایی می رسد و به بینی و دهان می چسبد، به گلو یا بخش های عمیق تر ریه ها و سینوس نمی رسد. این امر خواص انحلال خلط نمکی را کاهش می دهد زیرا به جاهایی که در آن اثر نمکی مورد نیاز است، نمی رسد. این امر دلیل اینکه چرا گذراندن چندروز در ساحل کمتر از گذراندن یک ساعت در اتاق نمک ائوروسل خشک موثر است، می باشد.

با تکنولوژی ائوروسل نمک خشک ما نه تنها غلظت نمک هوا در اتاق نمک برای مشتریان مطلوب است، بلکه اندازه های ذرات نیز بمنظور درمان سودمند ممکن برای هرکس که چه از عارضه پوستی رنج می برد یا از بیماری که بر بخش های عمیق تر ریه ها اثر می گذارد، محاسبه می شود .

منبع:مجله طب سنگ